Tytuł pozycji:
Marketing management in the publishing industry. Case study.
The purpose of this piece is to examine the use of the Internet as a tool for shaping probuying attitudes and choices made by book buyers as a carrier of marketing information. For the needs of the thesis, the thesis was adopted that online marketing strategy has an impact on book sales, and various distribution channels of promotional activities of publishing houses influence the choices made by publication buyers. To analyze the issue, the following research questions were used: what marketing activities does the publisher take? How to manage marketing to promote a bestseller? Is web marketing effective? What role do bloggers play in promoting the book? The study uses two research methods - interview and content analysis, which belong to the group of qualitative research. The aspect of marketing management in the publishing house has not yet been studied in terms of humanities management sciences, which means that the work is innovative. This issue has not been exhaustively developed yet. The topic required support from the theory contained in management, marketing and public relations publications.
Celem pracy jest zbadanie wykorzystania internetu, jako narzędzia kształtowania postaw pro zakupowych i wyborów dokonywanych przez nabywców książek, jako nośnika informacji marketingowej. Na potrzeby pracy przyjęto tezę, że strategia marketingowa w sieci ma wpływ na sprzedaż książki, a różnorodne kanały dystrybucji działań promocyjnych wydawnictw wpływają na wybory dokonywane przez nabywców publikacji. W celu analizy problemu posłużono się następującymi pytaniami badawczymi: jakie działania marketingowe podejmuje wydawnictwo? W jaki sposób zarządzać marketingiem by wypromować bestseller? Czy marketing w sieci jest skuteczny? Jaką rolę w promocji książki pełnią blogerzy? W pracy wykorzystano metodę studium przypadku, a dane zostały zebrane za pomocą wywiadu oraz analizy zawartości. Metody te należą do grupy badań jakościowych. Aspekt zarządzania marketingiem w wydawnictwie nie był dotąd badany pod kątem nauk o zarządzaniu humanistycznym, co stanowi o tym, że praca ma nowatorski charakter. Omawiane zagadnienie nie zostało do tej pory wyczerpująco opracowane. Temat wymagał poparcia teorią zawartą w publikacjach o zarządzaniu, marketingu oraz public relations.