Tytuł pozycji:
Managing social media brand in case of an image crisis by example of the brand of Avon
Image crises are considered to be an inseparable part of the life cycle of brands, but the appearance, and most importantly the popularization of social media, have reinvented the way image crises are perceived. The purpose of this work is to identify the actions taken by brands in social media during image crises and to answer the following questions: what’s the cause of image crises and how they can be prevented? Thesis consists of three parts: the first chapter explains the definitions of social media, image and brands, while the second chapter focuses on the new perception of image crises. The third part of this thesis is entirely devoted to case study regarding Avon’s image crisis.
Kryzysy wizerunkowe są nieodłączną częścią cyklu życia marek, jednak pojawienie się, a przede wszystkim popularyzacja mediów społecznościowych sprawiły, że przybrały one zupełnie nowe oblicze. Celem niniejszej pracy jest identyfikacja działań podejmowanych przez marki podczas kryzysu w mediach społecznościowych oraz odpowiedź na pytanie, dlaczego do nich dochodzi i czy można im zapobiegać. Praca składa się z trzech części: pierwsza przybliża definicje mediów społecznościowych, wizerunku oraz marki, druga traktuje o nowym obliczu kryzysu wizerunkowego. Trzecia część pracy w całości poświęcona jest analizie konkretnego przypadku, jakim był kryzys wizerunkowy marki Avon.