Tytuł pozycji:
Image management on the example of the "Grls ROOM" magazine
Wizerunek jest znaczącym zasobem każdej organizacji determinującym jej sukces. Jego cechy takie jak zmienność oraz niejednorodność sprawiają, że wizerunek jest również przedmiotem zarządzania. Tematykę niniejszej pracy stanowi zarządzanie wizerunkiem na przykładzie magazynu „G'rls ROOM”. W ramach badań przeanalizowano poszczególne działania organizacji wraz z kontekstem ich funkcjonowania celem ustalenia, jakie działania wpływają na wizerunek oraz kto te działania podejmuje. Badania zostały przeprowadzone w paradygmacie interpretatywno-symbolicznym, przy zastosowaniu jakościowych metod badawczych. Strategią badawczą niniejszej pracy jest studium przypadku, natomiast technikami badawczymi wywiad oraz analiza źródeł.
Image is a significant resource of every organization determining its success. It is characterised by variability and heterogeneousness and those features make image a part of management studies. The topic of this dissertation is image management on the example of the "G'rls ROOM" magazine. As a part of the research, the selected activities of the organization were analysed along with the context of their functioning in order to determine what actions affect the image and who takes these actions. The research was carried out in the interpretative-symbolic paradigm, using qualitative research methods. A case study is the research strategy of this thesis, supported by conducted interviews and source analysis.