Tytuł pozycji:
PRZYGOTOWANIE PRZEDSIĘBIORSTWA IDENTITY COMMUNICATION SP. Z O.O. DO WDROŻENIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ WEDŁUG NORMY ISO PN-EN 9001:2015.
Rozważania jakie podjęto w pracy magisterskiej dotyczą tematu wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO PN-EN 9001:2015. Istniejące zjawisko konkurencji na rynku jest przyczyną wprowadzania zmian w organizacjach. Dotyczą one wszystkich obszarów funkcjonowania organizacji. Przedsiębiorstwa w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej podejmują różnego rodzaju działania. Jakość stanowi bardzo istotny element w podejmowanej walce konkurencyjnej. Jako elementarny sposób osiągania i podnoszenia jakości w przedsiębiorstwach określa się wprowadzenie i utrzymanie Systemu Zarządzania Jakością. Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością jest bardzo istotnym aspektem w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa. Dowodzi to o fakcie, iż firma bada potrzeby klientów oraz spełnia ich oczekiwania. Mając na celu wyeliminowanie potencjalnych niezgodności w czasie trwania procesów, przedsiębiorstwa korzystają z instrumentów zarządzania jakością. Procesy zachodzące w firmie są zatem regularnie nadzorowane. Ciągłe doskonalenie oraz zwiększanie zadowolenia klientów są najważniejszymi kwestiami w ujęciu Systemu Zarządzania Jakością. W pierwszym rozdziale pracy dokonano omówienia zagadnień teoretycznych związanych z zarządzaniem jakością w przedsiębiorstwie. Przedstawiono pojęcie i istotę jakości, omówiono kwestię jakości w firmach usługowych, a także dokonano charakterystyki Systemu Zarządzania Jakością i Normy ISO PN-EN 9001:2015. Druga część pracy to przedstawienie metodologii badań przeprowadzonych przez autorkę pracy. W ostatniej części zaprezentowano projekt wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO PN-EN 9001:2015 w firmie Identity Communication Sp. z o.o..
The considerations made in the master's thesis concern the implementation of the Quality Management System according to ISO PN-EN 9001:2015. The existing phenomenon of competition on the market is the cause of changes in organizations. They concern all areas of the organization's functioning. Enterprises take various actions to obtain a competitive advantage. Quality is a very important element in the competitive struggle. As an elementary way of achieving and improving quality in enterprises, the introduction and maintenance of the Quality Management System is defined. The implementation of the Quality Management System is a very important aspect in creating the company's image. This is about the fact that the company examines the needs of customers and meets their expectations. In order to eliminate potential incompatibilities during the processes, enterprises use quality management instruments. The processes taking place in the company are therefore regularly supervised. Continuous improvement and increasing customer satisfaction are the most important issues in terms of the Quality Management System. In the first chapter of the work, theoretical issues related to quality management in an enterprise were discussed. The concept and the essence of quality are presented, the issue of quality in service companies was discussedand the characteristics of the Quality Management System and the ISO PN-EN 9001:2015 standard were made. The second part of the work is a presentation of the methodology of research carried out by the author of the thesis. The last part presents the project of implementation of the Quality Management System according to ISO PN-EN 9001:2015 in company Identity Communication Sp. z o.o.