Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wystawy Fotografia subiektywna oraz Fotografowie poszukujący jako wyznaczniki zmian w fotografii polskiej przełomu lat 60. i 70. XX wieku

Tytuł:
Wystawy Fotografia subiektywna oraz Fotografowie poszukujący jako wyznaczniki zmian w fotografii polskiej przełomu lat 60. i 70. XX wieku
Exhibitions "Fotografia subiektywna" and "Fotografowie poszukujący" as determinants of changes in Polish photography at the turn of the 1960s and 1970s
Autorzy:
Czerski, Piotr
Słowa kluczowe:
fotografia, sztuka polska, sztuka współczesna, neoawangarda, instalacja, environement, konceptualizm, Zbigniew Dłubak
photography, Polish art, contemporary art, neo-avant-garde, installation, environement, conceptual art, Zbigniew Dłubak
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main aim of this paper is to show the analysis of the changes that took place in Polish photography on the example of those two exhibitions: "Fotografia subiektywna" ("Subjective Photography", 1968) and "Fotografowie poszukujący" ("Seeking Photographers", 1971). First of the exhibitions might be considered as a summary of the ending decade, the last great manifestation of modern artistic photography. It shown photography as a separate field, with autonomous prints as its products. The second exhibition is one of the first manifestations of neo-avant-garde tendencies in polish art, also first one that made photography its part to such a large extent.

Celem niniejszej pracy jest analiza zmian, jakie zaszły w fotografii polskiej na przełomie lat 60. I 70 XX w. na przykładzie dwóch wystaw – "Fotografia subiektywna" z 1968 i "Fotografowie poszukujący" z 1971 roku. Pierwszą z nich można uznać za podsumowanie kończącej się dekady, była ostatnim wielkim przejawem nowoczesnej fotografii artystycznej, wciąż traktującej fotografię jako odrębną dziedzinę, której produktem są autonomiczne odbitki. Druga natomiast to jeden z pierwszych w sztuce polskiej wyraz tendencji neoawangardowych i pierwszy, który w tak dużym stopniu włączył do nich fotografię.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies