Tytuł pozycji:
The management of star’s image on the basis of Agnieszka Chylińska’s metamorphosis’
Tematem pracy magisterskiej jest Zarządzanie wizerunkiem gwiazdy na przykładzie metamorfozy Agnieszki Chylińskiej. Celem pracy jest omówienie wpływu zarządzania wizerunkiem na popularność osoby oraz zainteresowanie gwiazdą wśród odbiorców. Wybrane zagadnienie omawia zjawisko zarządzania wizerunkiem gwiazdy, w odniesieniu do współczesnych metod kreowania wizerunku osoby. Główny problem badawczy pracy to obserwacja i badanie sposobów zarządzania wizerunkiem oraz wpływ stosowanych metod i narzędzi na popularność osoby i oceny dokonywanej przez opinię publiczną. Podstawą pracy są odpowiedzi na poniższe pytania: Czy Agnieszka Chylińska daje się poznać jako osoba, nie tylkoartystka? Czy wizerunek sceniczny Agnieszki Chylińskiej, jej mimika współgra z muzyką którą prezentuje na scenie? Która maska sceniczna według Ciebie najbardziej odzwierciedla osobowość Agnieszki Chylińskiej? Która z metamorfoz Agnieszki Chylińskiej według Ciebie najbardziej pasuje do jej charakteru? Przedmiotowa praca dotyczy jednostki, której metamorfoza wpisuje się w zarządzanie humanistyczne. Jej kolejne zmiany wpłynęły na poziom akceptacji ze strony opinii publicznej oraz wpływ metamorfoz na rozwijanie wizerunku oraz popularność osoby. Podejście humanistyczne w zarządzaniu wizerunkiem pozwala na wykroczenie poza bariery jakie zostały ustalone w postrzeganiu zarządzania jednostką.Badania ilościowe jakie przeprowadziłam odbyły się wśród fanów Agnieszki Chylińskiej oraz w środowisku związanym z reklamą, kulturą i muzyką, co w znacznym stopniu wpłynęło na jakość odpowiedzi – znajomość respondentów wybranej przeze mnie artystki. Grupa wiekowa ankietowanych to 25 i więcej lat.Zgromadzona przeze mnie literatura, która dotyczyła m.in. wizerunku, zarządzania wizerunkiem, tożsamością i celebrytyzacji w pełni pomogła mi zrozumieć temat oraz odpowiedzieć na pytania odnoszące się do teorii pracy.
The topic of this dissertation is ‘The management of star’s image on the basis of Agnieszka Chylińska’s metamorphosis’. The aim of this thesis is to present the influence of image management on one’s popularity among the audience. The selected issue describes the management of star’s appearance with regard to the modern methods of personal image creation. The main research problem was to observe and examine the ways of personal image management and to see if the management methods and tools have an impact on one’s fame and on how the person is perceived by others . The answers to the following questions were the basis of my project: Is Agnieszka Chylińska associated with her personal traits or only with her artistic incarnation?Is Chylińska’s stage presence consistent with the music genre she represents? Which type of stage image reflects Chylińska’s personality better? Which one of Chylińska’s metamorphoses matches her character better? The study subject is the individual’s metamorphosis which is inscribed in humanistic management. The alterations of the stage presence resulted in people’s changing attitude towards the artist. Humanistic management approach in image management allows one to go further beyond the limits of individual management. Quantitative research was conducted among Agnieszka Chylińska’s fans and people associated with advertising, culture and music, which significantly impacted the results of the surveys. The age group of the interviewees was 25 years and older. The sources I gathered, concerning among others image, image and identity management or celebritization allowed me to understand the topic and answer the questions of my thesis statement.