Tytuł pozycji:
Content Management of social advertising. Case study.
Opis biograficzny pracy: Roksana, Miś (2018). Tytuł: Zarządzanie treścią reklamy społecznej. Case study. Praca magisterska pod kierunkiem dr. Hab. Marzeny Barańskiej. Kraków: UJ Instytut Kultury, 94 s., 81 poz. bibl., 12 ilustr., 10 tab., 2 wyk., 3 diag., 1 zał..AbstraktPrzedmiotem pracy jest zarządzanie treścią w reklamie społecznej. Cel pracy stanowi identyfikacja reklamy społecznej, jako perswazyjnego elementu kampanii społecznej. Analizie poddano podstawowe zagadnienia z zakresu reklamy społecznej oraz jej wpływ na odbiorcę i umiejscowienie w kulturze.W badaniach podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie: ,,W jaki sposób kształtowana jest treść reklamy społecznej?” Wykorzystana monograficzna metoda badawcza oraz analizy i krytyki piśmiennictwa polega na analizie zjawiska reklamy społecznej oraz przestudiowania odnoszącej się do niej literatury. Kolejną wykorzystaną metodą jest analiza porównawcza wybranych komunikatów oraz analiza odpowiedzi odbiorców w przeprowadzonej ankiecie. Wykonane badania dowodzą, że nadawcy korzystają z różnorodnych technik perswazyjnych, ten sam problem potrafią przedstawić w odmienny sposób. Z przeprowadzonych badań wynika, że coraz większy udział, jako nośnika reklamy, ma Internet. Zawarte emocje w treści reklamy szczególnie oddziałują na odbiorców. Jednocześnie odbiorca nie chce poświęcać wiele czasu na oglądanie komunikatu społecznego i unika negatywnych emocji w treści. Adresat z łatwością identyfikuje sztuczność i przerysowanie w reklamie społecznej, co może wpływać na jej negatywny odbiór. Nurt humanistyczny stanowi drogowskaz w analizie zjawiska. Istotą reklamy nie musi być tylko zysk w sensie ekonomicznym, ale wartość człowieka, jego problemy, idee i postawy. Podjęcie tematu ,,Zarządzanie treścią reklamy społecznej” stanowi odpowiedź na dynamiczny rozwój reklamy komercyjnej na rynku w opozycji do niedostatecznych badań nad reklamą społeczną w praktyce. Poruszany temat ma zachęcić przyszłych badaczy do dalszych projektów dotyczących reklamy społecznej, gdyż ma ona niebagatelną rolę w kulturze społeczeństwa.
Biographical description: Roksana Miś (2018). Title: Content management of social advertising. Case study. Master thesis under supervision doctor habilitated Marzeny Barańskiej. Cracow: UJ Institute of Culture, 94 p., 12 pic., 10 tab., 2 charts, 3 diag., 1 annex.AbstractThe subject of work is content management of social advertising. The purpose of the work is to identify social advertising as a persuasive element of a social campaign. Basic issues in the field of social advertising were analyzed and its impact on the recipient and location in culture. In the research an attempt was made to answer the question: ,,How is the content of social advertising created?”. The research method used is a monographic analisys of the phenomenon of social advertising and the analisys of literature. Another method used is comparative analisys of selected social advertising and analysis of recipients’ responses in the survey. Carried out research proved that the broadcasters use a variety of persuasive techniques and they can present the same problem in a different way. The research results show that Internet is becoming more and more popular as an advertising medium. Emotions in social advertising have particular impact on recipients. Recipients don’t want to spend a lot of time on watching social advertisements and they avoid negative emotions. Recipients easily identifies the artificiality and exaggeration in the social advertising, which affects its negative reception. The humanistic trend is a signpost in the analysis of the phenomenon. The essence of social advertising is not profit in the context of economic management but value of a man , his problems and ideas. Taking up the subject: ,, Content management of social advertising.” is a response to the dynamic development of commercial advertising on the market and inadequate research on social advertising in practice. The discussed topic is intended to encourage future researchers to continue projects related to social advertising, as it has a significant role in the culture of society.