Tytuł pozycji:
Warsztat sceniczny Tadeusza Łomnickiego a technika aktorska Michaiła Czechowa na przykładzie Ostatniej Taśmy Samuela Becketta
Nadrzędnym celem pracy jest analiza praktyki scenicznej Tadeusza Łomnickiego na podstawie fundamentu jego edukacji, autorytetów, personalnego podejścia do roli oraz porównanie jej do metod zawartych w książce Michaiła Czechowa „O technice aktora”. W niniejszej pracy autorka stara się uchwycić podobieństwa między dwoma twórcami skupiając się kolejno; na pracy Łomnickiego, korzystając przede wszystkim z książki „Spotkania Teatralne” jego autorstwa, a następnie na opisie techniki Czechowa. Punktem łączącym jest opis gry oraz strategii aktorskich w monodramie "Ostatnia Taśma" w reż. Antoniego Libery, na podstawie sztuki Samuela Becketta.
The main goal of the work is to analyze Tadeusz Łomnicki's acting practice based on the foundations of his education, authorities, personal approach to the role, and compare it to the methods contained in Michael Chekhov's book "On the Technique of the Actor". In this work the author tries to capture the similarities between the two artists, focusing in turn; on the work of Łomnicki, using primarily the book "Spotkania Teatralne " written by him, and then on the description of Chekhov's technique. The linking point is the description of the actors' strategies in the performance "The Last Tape" directed by Antoni Libera based on the play of Samuel Beckett.