Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategia wychowywania dzieci w środowisku wielojęzykowym- studium przypadku

Tytuł:
Strategia wychowywania dzieci w środowisku wielojęzykowym- studium przypadku
The strategy of raising children in a multilingual environment - case study -
Autorzy:
Małecki, Michał
Słowa kluczowe:
Strategie wychowawcze wielojęzyczność studium przypadku grecki wielokulturowość dzieckomatka
Multilingualism educational strategies case study Greek multiculturalism childmother
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the work is to analyze educational strategies that are chosen by parents bringing up children in a bi- or multilingual environment. The work is focused on a review of literature on educational strategies, the phenomenon of multilingualism, and issues related to culture shock. The research problem is the answer to the question of how decisions made by parents influence the development of children. This situation is extremely important especially in a multicultural environment where the child must find and learn to live in many cultures and is surrounded not only by language national. What strategies should be adopted to minimize cultural shock and help for a child, how to find a place in a new environment? Approach to the problem in the current symbolic interactionism and consideration of the situation as a social challenge important in the dimension of contemporary mobility of people in the world will help determine the best methods that parents of multilingual children should follow.

Celem pracy jest analiza strategii wychowawczych, które wybierane są przez rodziców wychowujących dzieci w środowisku dwu- lub wielojęzycznym. Praca skupiona jest na przeglądzie literatury dotyczącej strategii wychowawczych, zjawiska wielojęzyczności, a także kwestii związanych z szokiem kulturowym. Problemem badawczym jest odpowiedź na pytanie, w jaki sposób decyzje podejmowane przez rodziców mają wpływ na rozwój dzieci. Sytuacja ta jest niezwykle istotna zwłaszcza w środowisku wielokulturowym, gdzie dziecko musi odnaleźć się i nauczyć żyć w wielu kulturach i otoczone jest nie tylko językiem narodowym. Jakie strategie należy przyjąć, by zminimalizować szok kulturowy i pomóc dziecku, jak najlepiej odnaleźć się w nowym środowisku? Podejście do problemu w nurcie interakcjonizmu symbolicznego oraz rozpatrzenie sytuacji jako wyzwania społecznego istotnego w wymiarze współczesnej mobilności ludzi na świecie pomoże określić najlepsze metody, którymi powinni kierować się rodzice dzieci wielojęzycznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies