Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Forum obrazkowe jako przestrzeń komunikacji politycznej w Polsce

Young peoples' habits have changed recently, mainly because of the new media transformation, that has been happening in the last few years. The paper is about young generation which is the main user of web 2.0. It focuses on the way that youth use web, especially imagebaords, to create their own political ideas, points of view. Moreover, it shows the deffinition of young generation not only from the age perspective, but also behaviour, way of thinking, habits, technological aspects.The culture of particpation makes possibility for young people to show their mind in many various ways, mainly using images and any other visual products, as: memes, short videos, giphs. This paper shows how politics looks like in an average mind of imageboard user. Which topics, persons, organizations are on top, which ones are mostly commented and in what way. Also there is some information about how politics works in a world of globalization and comercialization, how it reacts on popculture and becomes a more human sphere, where everybody can take part in a current discourse using social media.

Zwyczaje młodzieży w korzystaniu z mediów znacząco się zmieniły na przestrzeni ostatnich lat. Przede wszystkim z uwagi na postępującą globalizację i komercjalizację, a także uwarunkowania kultury partycypacji, jakie stworzył rozwój web 2.0. Młode pokolenie zmieniło także swoje podejście do obywatelskiego zaangażowania w politykę. Zamiast tradycyjnych metod partycypacji w życiu politycznym i obywatelskim wybierają nowocześniejsze środki ekspresji, w tym zdobywania informacji i komentowania zastanej rzeczywistości. Aktywność polityczna młodych Polaków przeniosła się m.in. na fora obrazkowe, gdzie w formie memów wyrażają swój stosunek do obecnych i przeszłych wydarzeń politycznych z rodzimej i zagranicznej sceny. Owe memy, przemieniając się w mini gatunki medialne, przybierają różne formy (obrazki, filmiki, gify, itp.) oraz poruszają zróżnicowaną tematykę, a ich głównym środkiem wyrazu pozostaje ironia oraz sprawne operowanie najnowszymi trendami obowiązującymi w internecie. Niniejsza publikacja nie tylko definiuje młode pokolenie z perspektywy politologicznej oraz medialnej, ale przede wszystkim bada, w jaki sposób młodzi mówią o polityce za pomocą swoich środków wyrazu, jak im się ta polityka kojarzy, kto znajduje się na piedestale, a kto wśród potępionych. Jakie wydarzenia szczególnie intensywnie rezonują w umysłach młodych Polaków, a które z schodzą na margines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies