Tytuł pozycji:
INDEPENDENCE MARCH - EVOLUTION OF THE IMAGE OF A MEDIA EVENT IN POLISH OPINION WEEKLIES IN 2010-2018
Marsz Niepodległości od 2010 roku przechodzi ulicami Warszawy, będąc tym samym jednym z kluczowych elementów uroczystości Narodowego Święta Niepodległości. Manifestacja ta wielokrotnie stawała się tematem debaty politycznej i społecznej. Wszelkie dyskusje dotyczące owego wydarzenia, w głównej mierze bazowały na przekazach medialnych, generowanych zarówno przez entuzjastów jak i przeciwników zgromadzenia. Celem pracy było ustalenie jakości wizerunku medialnego Marszu Niepodległości w polskich mediach opinii: "Gościu Niedzielnym", "Polityce", "Newsweek’u", "Sieci", "Do Rzeczy", "Tygodniku Powszechnym", "Gazecie Polskiej" oraz "Wprost".W części teoretycznej pracy zawarto informacje odnoszące się do pojęcia patriotyzmu wraz z analizą pojęć pokrewnych. Zwrócono także uwagę na różnice pomiędzy patriotyzmem a nacjonalizmem. W oparciu o wyniki badań CBOS przedstawiono sposób oddziaływania/rozumienia patriotyzmu w Polsce oraz czynniki determinujące owe postawy. Scharakteryzowano również historię Marszu Niepodległości, a także społeczne oddziaływanie zgromadzenia. Jako metodę, służącą do ustalenia jakości wizerunku medialnego Marszu Niepodległości wybrano analizę zawartości.
The Independence March has been striding the streets of Warsaw since 2010 , thus being one of the key elements of the Independence Day celebrations. This manifestation had repeatedly become the subject of political and social debate. All discussions about this event have mainly been based on media coverage, generated by both enthusiasts and opponents of the March. The aim of the thesis was to determine the quality of the media image of the Independence March in the Polish opinion media: "Gosc Niedzielny", "Polityka", "Newsweek", "Sieci", "Do Rzeczy", "Tygodnik Powszechny", "Gazeta Polska" and "Wprost".The theoretical part of the work, contains information relating to patriotism and the analysis of related concepts. This part also describes the difference between patriotism and nationalism. Furthermore, The history of the Independence March and the social impact of the March were characterized. The method used to determine the quality of the media image of the Independence March was to analyze the content.