Tytuł pozycji:
The characterisation of haters in the light of their profiles in social media and comments after the death of the Mayor of Gdansk Paweł Adamowicz.
- Tytuł:
-
The characterisation of haters in the light of their profiles in social media and comments after the death of the Mayor of Gdansk Paweł Adamowicz.
Obraz hejterów w świetle ich profilów w mediach społecznościowych oraz komentarzy po śmierci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza
- Autorzy:
-
Jaworski, Szymon
- Słowa kluczowe:
-
Agresja, cyfrowy narcyzm, Facebook, hejt, hejter, komentarze, komunikacja, komunikacja medialna, Mediagresja, media społecznościowe, medioznawstwo, mowa nienawiści, nienawiść, Paweł Adamowicz, psychologia społeczna, socjologia, WOŚP,
Aggression, comments, communication, communication in social media, Facebook, hate, hater, hate speech, Internet, Mediaggression, social media, social psychology, sociology
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main intent of this thesis is to characterise polish haters in social media based on their profiles and the content they share. The analysis examined 23 comments to the information of the death of the mayor of Gdansk Paweł Adamowicz on the official fanpage of polish television TVN24, whose authors were not related and not anonymous. This thesis explains the term of hate using many media studies, social psychology and sociology publications, in the light of the following terms: stereotype, cognitive schemas and heuristics. The thesis attracts attention to the lack of one complete term for hate, hate speech and aggression in social media. In order to that fact the Author creates the word Mediaggression. The examination of 23 comments of polish haters to the death of Adamowicz paints the picture of Poles as exemplary, caring for their families and pets, living due to the ideas of good and morality, fighting for the better world. The results of the analysis yet show, that hate is commonly used in the Internet communication and it's natural for each user to spread.
Celem niniejszej pracy licencjackiej jest przedstawienie obrazu polskich hejterów w meciach społecznościowych na podstawie ich profilów oraz zamieszczanych na nich wpisów. Analizie poddane zostały 23 komentarze niespokrewnionych ze sobą i nieanonimowych autorów, zamieszczane pod informacją o śmierci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza na oficjalnej stronie stacji telewizji TVN24 na Facebooku. Praca wyjaśnia pojęcie hejtu na podstawie wielu publikacji autorów, zajmujących się szeroko pojętą tematyką związaną z medioznawstwem, psychologią społeczną i socjologią, wykorzystując do tego takie terminy, jak stereotyp, schemat poznawczy i heurystyka. Zwracając uwagę na brak jednego ogólnego terminu, łączącego w całość zjawiska hejtu, mowy nienawiści i agresji występującej w komunikacji w Internecie autor proponuje termin Mediagresja. Na podstawie badań przeprowadzonych na poczet tej pracy licencjackiej rysuje się obraz hejtera jako przykładnego, troszczącego się o swoją rodzinę i zwierzęta Polaka, który żyje według ideałów dobra i moralności, walcząc o lepszy świat. Wnioski z nich wyciągnięte pokazują jednak, że hejt jest powszechnie stosowany w komunikacji internetowej i każdy człowiek jest do niego zdolny.