Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wizerunek kobiety i antykobiety w przekazach medialnych dotyczących Czarnych Marszów na przykładzie polskich tygodników prawicowych

Tytuł:
Wizerunek kobiety i antykobiety w przekazach medialnych dotyczących Czarnych Marszów na przykładzie polskich tygodników prawicowych
The image of women and anti-women in media coverage of Black Marches on the example of Polish right-wing weeklies
Autorzy:
Boduch, Anna
Słowa kluczowe:
image, hate speech, feminism, right-wing press
wizerunek, mowa nienawiści, feminizm, prasa prawicowa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obraz kobiety w mediach to istotny element analizy sytuacji społecznej kobiet w Polsce. Podstawowym celem pracy jest analiza wizerunku kobiety, jaki kreują media prawicowe. Wizerunek kobiety w przestrzeni prasy prawicowej jest obrazem wewnętrznie niespójnym i niejednolitym. W celu udowodnienia tego założenia autorka przeanalizowała obszerny materiał empiryczny obejmujący 33 publikacje, które ukazały się na łamach Gazety Polskiej w okresie od 3 października 2016 roku, do końca 2017 roku. Przyjęta metoda badawcza obejmowała zarówno artykuły i felietony, które opublikowano w odpowiedzi na Czarne Marsze, ale również i te, które powstały bez bezpośredniego związku z manifestacjami, ale do nich nawiązywały. Tak dobrany materiał badawczy umożliwił dogłębne i szczegółowe przeanalizowanie prawicowej narracji o kobiecie, ale też pozwolił na zrozumienie źródeł takiego myślenia. Przekonaniem autorki jest, że pełny i kompletny obraz kobiety w mediach prawicowych, wymaga analizy obu przekazów z uwzględnieniem polaryzacji skrajności i swoistego rozszczepienia w obrazowaniu

The image of a woman in the media is an important element of analyzing the social situation of women in Poland. The main goal of the work is to analyze the image of a woman created by right-wing media. The image of a woman in the space of the right-wing press is an internally inconsistent and heterogeneous image. In order to prove this assumption, the author analyzed extensive empirical material covering 33 publications that appeared in Gazeta Polska between October 3, 2016 and the end of 2017. The research method adopted included both articles and columns that were published in response to Black Marches, but also those that arose but were not directly related to the demonstrations. The research material selected in this way enabled an in-depth and detailed analysis of the right-wing narrative about a woman, but also allowed to understand the sources of such thinking. The author's conviction is that a full and complete image of a woman in right-wing media requires an analysis of both messages, including polarization of extremes and specific fission in imaging.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies