Tytuł pozycji:
Improving the educational and information offer for local government officials on the example of the Association of Lesser Poland Municipalities and Poviats
The purpose of the master's thesis is to answer the question of how to improve the quality of training conducted by the Association of Lesser Poland Municipalities and Poviats for government officials. In the process of creating the answer to the main research question, it was necessary to know the level of participants' satisfaction with the educational and information meetings held and to confront it with the identification of training needs of employees of communes and poviats from the historical area of Małopolska. All considerations were embedded in the framework of the project created by the Ministry of Development, financed under the POWER program and implemented by the Jagiellonian University. The article was created in the research convention for practice in order to use the implementation master's theses based on research in action for the development of the organization. The analysis of research results was based on the Donald L. Kirkpatrick model, i.e. 4 levels of training effectiveness: reaction, knowledge, implementation and results.
Celem pracy magisterskiej jest odpowiedź na pytanie jak podnieść jakość szkoleń prowadzonych przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski dla urzędników samorządowych. W procesie tworzenia odpowiedzi na główne pytanie badawcze, niezbędnym okazała się wiedza dotycząca poziomu zadowolenia uczestników z odbytych spotkań edukacyjno - informacyjnych i skonfrontowanie jej z identyfikacją potrzeb szkoleniowych pracowników gmin i powiatów z obszaru historycznej Małopolski. Całość rozważań osadzona została w ramach projektu stworzonego przez Ministerstwo Rozwoju, finansowanego w ramach programu POWER oraz wcielonego w życie przez Uniwersytet Jagielloński. Artykuł został stworzony w konwencji badań dla praktyki w celu wykorzystania wdrożeniowych prac magisterskich opartych na badaniach w działaniu dla rozwoju organizacji. Analiza wyników badań została oparta o model Donalda L. Kirkpatricka, czyli 4 poziomy skuteczności szkoleń: poziom reakcji, wiedzy, wdrożenia oraz wyników.