Tytuł pozycji:
Wpływ współczesnego postrzegania reklam na rozwój nowych form promocji
Głównym celem niniejszej pracy jest omówienie korelacji występujących pomiędzy postrzeganiem współczesnych reklam przez odbiorców a rozwojem nowych form promocyjnych w oparciu o analizę literatury i źródeł dodatkowych oraz informacji uzyskanych w wyniku badania przeprowadzonego za pomocą elektronicznego kwestionariusza ankietowego. Analizie zostały poddane w szczególności zagadnienia poruszające problematykę postaw przyjmowanych przez współczesnych odbiorców wobec komunikatów reklamowych, wpływu kreatywności w przekazach promocyjnych na odbiór treści oraz występowania zależności pomiędzy powielaniem powszechnie wykorzystywanych form reklamowych a eskalacją awersji wobec komunikatów promocyjnych. Na podstawie wyciągniętych wniosków podjęta została próba odpowiedzi na pytania: „czy sposób postrzegania reklam zmienił się wraz z powstaniem nowych form przekazu?”, „czy opinia odbiorców na temat przekazów reklamowych uwarunkowała kreowanie nieszablonowych sposobów promowania asortymentu i usług?” oraz „czy kreatywne formy przekazu są odbierane lepiej niż tradycyjne?”.
The main aim of this work is to discuss the correlation between the perception of a contemporary commercial by consumers and the development of new promotional forms based on analysis of literature and additional sources as well as information obtained as a result of a survey carried out using an electronic questionnaire. In particular, the analysis examined issues related to the attitudes adopted by modern consumers towards advertising messages, the impact of creativity in promotional messages on the reception of content and the existence of dependencies between the reproduction of commonly used advertising forms and the escalation of aversion to promotional messages.On the basis of the conclusions, an attempt was made to answer the questions: “did the perception of advertising change with the emergence of new forms of communication?”, “did the opinion of recipients on advertising messages create unconventional ways to promote the range and services?” and “whether creative forms the messages is revived better than traditional?”.