Tytuł pozycji:
Wizerunek organizacji pozarzadowej w Polsce na przykładzie Amnesty International
Image is a phenomenon that is becoming increasingly important in the global management system. It is worth taking a closer look at this topic, which is why in the following work it is examined in the context of its impact on the activities of third sector institutions. The first part deals with the specificity of non-governmental organizations, as well as their historical and legal conditions. The next part explains the concept of the image of a non-governmental organization and the factors affecting its creation. The last one illustrates the historical conditions of the creation and operation of the Amnesty International association as well as an analysis of its image. The conclusion of the conducted analysis leads to a statement that reveals a discrepancy in the effective conduct of the organization and a positive image. This is mainly due to a misunderstanding of the subject of the activity, which are human rights and not the lack of transparency of Amnesty International.
Wizerunek jest zjawiskiem, które w systemie globalnego zarządzania nabiera coraz większego znaczenia. Warto przyjrzeć się temu tematowi bliżej, dlatego w poniższej pracy jest on badany w kontekście jego wpływu na działalność instytucji trzeciego sektora. Pierwsza część traktuje o specyfice organizacji pozarządowych, a także ich uwarunkowań historyczno-prawnych. Kolejna część wyjaśnia pojęcie wizerunku organizacji pozarządowej i czynników wpływających na jego kreowanie. Ostatnia obrazuje uwarunkowania historyczne powstania i działania stowarzyszenia Amnesty International, a także analizę jej wizerunku. Wniosek z przeprowadzonej analizy prowadzi do stwierdzenia, które ujawnia rozbieżność w skutecznym prowadzeniu organizacji, a pozytywnym wizerunkiem. Wynika to głównie z niezrozumienia przedmiotu działalności, którym są prawa człowieka, a nie braku transparentności organizacji Amnesty International.