Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sport as the brands DNA. The position of the Red Bull brand in extreme sports

Tytuł:
Sport as the brands DNA. The position of the Red Bull brand in extreme sports
Sport jako DNA marki. Pozycja marki Red Bull w sportach ekstremalnych
Autorzy:
Rząca, Dawid
Słowa kluczowe:
marka, branding, pozycja rynkowa, wizerunek, marketing sportowy, sponsoring, sporty ekstremalne
brand, branding, market position, image, sports marketing, sponsorship, extreme sports
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Marka to bez wątpienia najważniejszy element, jeśli chodzi o działania marketingowe zarówno dla firm, przedsiębiorstw, czy też osób prywatnych. Jest to coś co odróżnia od siebie podmioty obecne na rynku, ale też coś co skłania potencjalnych odbiorców do wyboru danego produktu, czy oferty. Dlatego też proces brandingowy, czyli budowanie świadomości marki jest niezwykle ważny. Ma za zadanie wykreować silną, rozpoznawalną , a przede wszystkim przynoszącą wymierne efekty markę. Współcześnie coraz więcej firm, jako główny element swojej strategii brandingowej wybiera sport. Związane jest to w dużej mierze z komercjalizacją sportu oraz wizerunku sportowców, które obecnie stanowią poniekąd produkt sprzedaży. Te kwestie poruszane są w części teoretycznej pracy.Część badawcza to z kolei przedstawienie sportu, jako nośnika informacji o marce na przykładzie marki Red Bull, która zdecydowanie wyróżnia się na rynku sportów ekstremalnych. Dokładnie przeanalizowano historię oraz działania promocyjne i sponsorskie największego producenta napojów energetycznych. Duże znaczenie dla dogłębnego zbadania tematu pracy miały także wyniki ankiety, przeprowadzonej wśród osób czynnie uprawiających sport. Wszystko to pozwoliło scharakteryzować pozycję marki Red Bull na rynku sportów ekstremalnych oraz wyciągnąć wnioski o jej dominacji.

The brand is undoubtedly the most important element when it comes to marketing activities for companies, enterprises or individuals. It is something that distinguishes entities present on the market, but also something that encourages potential customers to choose a given product or offer. Therefore, the branding process, i.e. building brand awareness is extremely important. Its task is to create a strong, recognizable and above all effective brand. Nowadays, more and more companies choose sport as the main element of their branding strategy. This is largely due to the commercialization of sport and the image of athletes, which are now kind of sales product.. These issues are discussed in the theoretical part of the work.The research part is the presentation of sport as a carrier of information about the brand on the example of the Red Bull brand, which definitely stands out on the extreme sports market. This section carefully examines the history as well as the promotional and sponsorship activities of the largest energy drink producer. Also very important for a detailed study of the topic of the work were the results of a survey conducted among people actively practicing sport. All this allowed us to characterize the position of the Red Bull brand on the extreme sports market and draw conclusions about its dominance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies