Tytuł pozycji:
Wizerunek pożądany a postrzegany. Różnice wizerunkowe na przykładzie ekologicznych produktów firmy BeTheSkyGirl
The study aims to explore the image differences, comparing the desired versus perceived image, based on the eco-friendly products range of BeTheSkyGirl company. The term image is thoroughly explored with an emphasis on how image enables companies to survive in the highly competitive market environment. Another import topic discussed in this report/study is ecology, which is recognised as a popular trend among customers and producers. The study aimed to answer the following research question: What are the differences between the desired and perceived image in BeTheSkyGirl company? After the analysis and comparison of the desired image- expressed by BeTheSkyGirl’ owners and the image actually perceived- by the external environment, it can be conducted that those two images differ significantly. The differences refer to the overall perception of the company’s products.
Tematem pracy są różnice wizerunkowe pomiędzy wizerunkiem pożądanym produktu a postrzeganym, na przykładzie ekologicznych produktów firmy BeTheSkyGirl. Praca opisuje czym jest wizerunek i w jaki sposób decyduje on o przetrwaniu firmy na wysoko konkurencyjnym rynku. Tematem przewodnim pracy jest również ekologia, która stała się popularnym trendem wśród konsumentów i producentów. W pracy postawiono następujące pytanie badawcze: jakie różnice występują pomiędzy wizerunkiem pożądanym a postrzeganym w firmie BeTheSkyGirl? Po analizie i porównaniu wizerunku pożądanego – prezentowanego przez założycielki firmy BeTheSkyGirl oraz wizerunku postrzeganego – odbieranego przez otoczenie zewnętrzne, dostrzeżono istotne rozbieżności wizerunkowe. Różnice odnosiły się do całościowego odbioru produktu firmy.