Tytuł pozycji:
Image, manifestations and forms of counteracting the occurrence of hate in social media, in the opinion of young people from post-primary schools
- Tytuł:
-
Image, manifestations and forms of counteracting the occurrence of hate in social media, in the opinion of young people from post-primary schools
Wizerunek, przejawy oraz formy przeciwdziałania wobec występowania zjawiska hejtu w social mediach, w opinii młodzieży szkół ponadpodstawowych
- Autorzy:
-
Kulka, Magdalena
- Słowa kluczowe:
-
hate, hating, hater, image, aggression, social media, hate speech, prevention
hejt, hejer, wizerunek, agresja, social media, nienawiść, mowa nienawiści, profilaktyka, przeciwdziałanie,
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Portale społecznościowe i social media coraz częściej zastępują interakcje ze środowiskiem rówieśniczym. Problemy związane z rozwojem technologii dotyczą przede wszystkim dzieci i młodzieży, które to właśnie w przestrzeni wirtualnej kreują swoją tożsamość. Na przestrzeni lat rozwinęło się zjawisko hejtu i osiągając coraz większe rozmiary prowadzi do negatywnych i tragicznych konsekwencji. Ważne jest, żeby uświadamiać nie tylko dzieci, ale również rodziców oraz nauczycieli o zagrożeniach jakie wynikają z podejmowania ryzykowanych zachowań. Hejt jest rodzajem agresji na tle psychicznym, społecznym, a także kulturowym. Hejter jest osobą, która ma na celu zaatakowanie ofiary w sposób prymitywny i dotkliwy. Ofiarą może okazać się każda osoba, wybrana przez użytkownika. Hejterzy chcą wzbudzić emocje i skrajne reakcje wśród innych odbiorców, nie liczą się z ich samopoczuciem, a przede wszystkim usiłują ich obrazić. Niniejsza praca ma na celu przedstawienie wizerunku hejtera przez uczniów szkół ponadpodstawowych, przejawów jego działania, a także sposobów zapobiegania agresywnym zachowaniom.
Social networks and social media are increasingly replacing interactions with the peer community. Problems related to the development of technology mainly concern children and young people who create their identity in the virtual space. Over the years, the occurrence of hate has developed and, reaching more and more sizes, leads to negative and tragic consequences. It is important to educate not only children, but also parents and teachers about the dangers that arise from taking risky behaviors. Hate is a kind of aggression on the psychological, social and cultural backgrounds. Hater is a person who aims to attack the victim in a primitive and severe way. Every person chosen by the user may be a victim. Haters want to arouse emotions and extreme reactions among other recipients, they do not count on their well-being, and above all they try to offend them. This work aims to present the image of the hater by secondary school students, manifestations of its activities, as well as ways to prevent aggressive behavior.