Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zróżnicowanie międzykulturowe w pedagogice zabawy na przykładzie placówek misyjnych Wolontariatu Misyjnego Salvator

Tytuł:
Zróżnicowanie międzykulturowe w pedagogice zabawy na przykładzie placówek misyjnych Wolontariatu Misyjnego Salvator
Intercultural diversity in pedagogy of play based on the missionary activity of Wolontariat Misyjny Salvator
Autorzy:
Owoc, Katarzyna
Słowa kluczowe:
pedagogika zabawy; kultura; różnice międzykulturowe; spotkanie międzykulturowe; misje; zabawa
pedagogy of play; culture; intercultural diversity; intercultural meeting; missions; play
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The first part of the Thesis is presenting theoretical material concerning pedagogy of play, intercultural diversity and intercultural meeting, as well as essence of the Wolontariat Misyjny Salvator. The first chapter is discussing what is play, how did the pedagogy of play arise, what are the conditions for play to be developed and finally what are educational benefits of working with children using pedagogy of play methods. The second chapter is defining culture, what influences to it, and how intercultural contacts should take place. The third chapter is presenting the activity of the Missions of Wolontariat Misyjny Salvator and methods that this organization uses.The second part of the work is a research module. The fourth chapter is describing methodological solutions that was adopted and also is presenting survey research. There are descriptions of activities that volunteers takes in particular Missions od Wolontariat Misyjny Salvator. The most important part of the work are results of own research and their analysis. They are presented in form of a statistical specification: tables, graphs and conclusions based on these results.

W pierwszej części pracy został przedstawiony materiał teoretyczny dotyczący pedagogiki zabawy, zróżnicowania międzykultorowego i spotkania międzykulturowego, oraz istoty działalności Wolontariatu Misyjnego Salvator. Pierwszy rozdział omawia czym jest zabawa, jak powstała pedagogika zabawy, jakie są warunki , by zabawa była rozwojowa i wreszcie jakie korzyści wychowawcze przynosi praca z dziećmi metodami pedagogiki zabawy. W drugim rozdziale została zdefiniowana kultura, co ma na nią wpływ, oraz jak powinny przebiegać kontakty międzykulturowe. Trzeci rozdział opisuje działaność Wolontariatu Misyjnego Salvator, oraz metody jakimi pracuje ta organizacja.Druga część pracy to moduł badawczy. Czwarty rozdział opisuje rozwiązanie metodologiczne, które przyjęto, czyli badania ankietowe. Znajdują się tu opisy działalności, które podejmowali wolontariusze w poszczególnych placówkach misyjnych. Najważniejszą część pracy stanowią wyniki badań własnych, wraz z ich analizą. Przedstawiono je w formie opisu statystycznego: tabel i wykresów oraz opisano i zanalizowano przczyny owych wyników.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies