Tytuł pozycji:
Aspekty kulturowe w nauczaniu języka angielskiego jako obcego
- Tytuł:
-
Aspekty kulturowe w nauczaniu języka angielskiego jako obcego
Cultural instruction in teaching English as a Foreign Language
- Autorzy:
-
Szumielewicz, Magdalena
- Słowa kluczowe:
-
cultural instruction, cultural awareness, comprehensive teaching, ethnocentrism, international customs and events
aspekty kulturowe, świadomość kulturowa, nauczanie języka obcego ,etnocetryzm, internacjonalne święta i tradycje,
- Język:
-
angielski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author of this project brings up the topic of cultural instruction in teaching English as a foreign language. This project is divided into the theoretical part, which contains a critical review of the literature and it also focuses on the issue of cultural aspects as an important and integral part of the process of teaching and learning a second language, and into the practical part, which consists of five lesson plans.The theoretical part is constructed in a way which should enable each reader to dive into the topic of cultural instruction and it should help to notice the great importance of this issue during the process of learning a second language. It puts also an emphasis on the influence on shaping the personalities of young learners, not only as students but also as individuals in a multicultural world. The author’s thesis, which focuses on the undeniable need for teaching and learning culture in equal measure as the skills of reading, writing and using grammar structures, is backed up by various significant experts in linguistics.The practical part is nothing else than putting the theory into practice. The author’s main aim is to raise cultural awareness in students in various age stages by the means of cultural aspects and various technological devices. For the author of this project, raising cultural awareness is as important as raising the inner need for exploring the world and the curiosity to learn about other cultures.
Autorka pracy licencjackiej porusza temat aspektów kulturowych w nauczaniu języka angielskiego jako obcego. Poszczególne części pracy skupiają się kolejno na części teoretycznej, w której zawarty jest krytyczny przegląd literatury i przybliżenie tematu aspektów kulturowych w rozwijaniu konkretnych umiejętności językowych na różnych etapach kształcenia, oraz części praktycznej, która składa się z pięciu konspektów przeprowadzonych lekcji.Część teoretyczna jest skonstruowana tak, aby w jak najlepszym stopniu przybliżyć zagadnienie aspektów kulturowych, ich wpływ na kształtowanie świadomości młodych osób nie tylko jako uczniów, jak również jako obywateli, oraz potrzebę ich uwzględniania w procesie kompletnej nauki języka obcego. Autorka posiłkuje się rozmaitymi nazwiskami ze świata lingwistyki, aby potwierdzić swoją tezę o niezaprzeczalnej potrzebie nauki kultury obcego kraju w jednakowym stopniu jak rozwijane są inne kompetencje językowe, takie jak: czytanie, pisanie, czy poznawanie struktur gramatycznych.Część praktyczna jest niczym innym, jak tylko wprowadzeniem założeń z części teoretycznej w życie. Autorka pracy licencjackiej za pomocą rozmaitych aspektów kulturowych oraz udogodnień technologicznych stara się wzbudzić świadomość kulturową w uczniach, dla których język angielski jest językiem obcym, by za ich pomocą rozwinąć w nich nie tylko niezbędne kompetencje językowe, ale również ciekawość świata i chęć poznania innych kultur.