Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Język angielski w polskim przekazie reklamowym postrzegany oczami krajowego konsumenta

The aim of the master thesis was to present the impact of advertising actions on behaviors and attitudes of customers with particular attention to the English language, being increasingly used in Polish advertisements. The thesis was written on the basis of the publicity literature, information gathered via the Internet and the study conducted in May. The work consists of three chapters. The first chapter is a theoretical part and is devoted to the definition of advertising along with its historical outline, goals and persuasive techniques. It also pays attention to the effectiveness of advertising in communication with its recipients. In the second chapter, the value of the English language in Polish advertisements was brought up. Moreover, it presents reasons why a number of Polish business entities decide to have foreign-sounding elements in their brand names. Last but not least, this chapter describes factors affecting decision- making process of customers before purchasing.In the part of empirical thesis, a survey regarding the presence of English language in Polish advertising was conducted. It illustrates the Polish are not always in favor of english-sounding elements due to their lack of knowledge or a general preference for domestic products. As a result, the origin of products does not influence the way respondents perceive the quality of products.

Niniejsza praca magisterska opisuje proces przekładu z perspektywy potencjalnego nabywcy dóbr konsumpcyjnych. Jego osoba porównana jest to roli tłumacza, mierzącego się z napływem informacji płynących z przekazów reklamowych przed podjęciem ważnej dla niego decyzji zakupowej. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter teoretyczny. Pierwszy z nim przedstawia tło historyczne reklamy, jej definicje, cele i mechanizmy działania. Zwraca również uwagę na zjawisko perswazji silnie oddziaływującej na odbiorców i ich proces decyzyjny. Drugi podejmuje zaś tematykę wartości języka angielskiego i jego rozwoju w polskiej reklamie. Zawarte w nim przykłady polskich firm mających w nazwie obco brzmiące elementy są dowodem na to, iż zagraniczne nazewnictwo wywołuje wśród odbiorców większe zainteresowanie i ciekawość w porównaniu do firm o polskim tytule. Ostatni rozdział stanowi analizę badawczą i powstał w oparciu o ankietę składającą się z dwóch części i przeprowadzoną na terenie Polski w maju 2019 roku. Do jej udziału przystąpili zarówno mężczyźni, jak i kobiety w różnym wieku i z różnym poziomem wykształcenia. Dzięki temu udało się stworzyć pełny obraz na temat ogólnego nastawienia wśród polskich potencjalnych odbiorców i aktywnych nabywców do przekazów reklamowych, obecnych w nich elementów języka angielskiego oraz szeroko pojętej istoty Zachodu, odgrywającą w obecnych czasach szczególnie istotną rolę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies