Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Attitudes of Krakow students towards people with intellectual disabilities

Tytuł:
Attitudes of Krakow students towards people with intellectual disabilities
Postawy krakowskich studentów wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną
Autorzy:
Urbaniak, Agnieszka
Słowa kluczowe:
niepełnosprawność intelektualna, studenci, stereotypy, kontakt
intellectual disability, students, stereotypes, contact
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The issue of intellectual disability is the subject of scientific interest of many researchers. In Poland, the concept of intellectual disability as a result of cooperation of various scientific communities, changes over time. Research on intellectual disability largely covers the issues of: quality of life of people with intellectual disabilities attitude towards them,, support programs, as well as the modern image present in society. The inspiration for the creation of the thesis were stereotypes affecting the attitude of the studied group, contact hypothesis and distance scale. The questionnaire used as a part of the study checked the attitudes of Krakow students towards people with intellectual disabilities. The fields of study, gender, place of residence, religion, and age were the factors that differentiate these attitudes. The conducted research analysis showed a number of interesting conclusions regarding the image of a person with intellectual disability.

Zagadnienie niepełnosprawności intelektualnej, stanowi przedmiot zainteresowania naukowego wielu badaczy. W Polsce, pojęcie niepełnosprawności intelektualnej w wyniku współpracy różnorodnych środowisk naukowych, wraz z upływem czasu ulega przemianom. Badania dotyczące niepełnosprawności intelektualnej, w znacznym stopniu obejmują zagadnienia: jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualną, programów wsparcia, stosunku względem nich, a także współczesnego wizerunku obecnego w społeczeństwie. Inspiracją do powstania pracy były stereotypy wpływające na postawę badanej grupy, hipoteza kontaktu oraz skala dystansu. Kwestionariusz wykorzystany w ramach przeprowadzonego badania, sprawdzał postawy krakowskich studentów wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kierunki studiów, płeć, miejsce zamieszkania, wyznanie, a także wiek stanowiły czynniki różnicujące owe postawy. Przeprowadzona analiza badawcza, wykazała szereg interesujących wniosków dotyczących obrazu osoby z niepełnosprawnością intelektualną.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies