Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategia reklamowa Netflixa na polskim rynku. Analiza wybranych kampanii

Tytuł:
Strategia reklamowa Netflixa na polskim rynku. Analiza wybranych kampanii
Netflix’ advertising strategy on the polish market. An analysis of selected advertising campaigns
Autorzy:
Rudzińska, Wiktoria
Słowa kluczowe:
Netflix, platforma streamingowa, reklama zewnętrzna, telewizja, strategia reklamowa, real-time marketing, media społecznościowe, Facebook, Stranger Things, Dom z papieru
Netflix, streaming platform, outdoor advertising, television, advertising strategy, real-time marketing, social media, Facebook, Stranger Things, Money Heist
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This thesis under the title “Netflix’ advertising strategy on the polish market. An analysis of selected advertising campaigns” is dedicated to a study of the advertising strategy’s main assumptions on the Polish market, especially relevant in context of the streaming services race, a market giant, Netflix. The analysis focuses on two examples of its original series’ “Stranger Things” and “Money Heist” advertising campaigns. The purpose of this thesis is to characterize the forms, methods of advertising and distribution channels which Netflix uses on the Polish market. The first two chapters are rhetorical background to further considerations. In these, technological developments in television are characterized, as well as functioning of television, changes in market’s structure, programme offer and financing methods. In the second chapter, the author explains main terms related to advertising, both traditional and on-line, explained. The third part of the thesis attempts to characterize Netflix’s advertising strategy, based on the example of series “Stranger Things” and “Money Heist”. In the last chapter the results of the survey research are discuseed. The survey focused on Netflix users’ experience and recognition of advertising campaigns for abovementioned series, both on social media and outdoor advertisements.

Niniejsza praca pod tytułem „Strategia reklamowa Netflixa na polskim rynku. Analiza wybranych kampanii reklamowych” poświęcona jest analizie głównych założeń strategii reklamowej na polskim rynku, szczególnie istotnej w kontekście współcześnie rozgrywającego się wyścigu platform streamingowych, giganta w tej dziedzinie, Netflixa. Analiza ta skupia się na dwóch przykładach kampanii reklamujących jego oryginalne seriale: „Stranger Things” i „Dom z papieru”. Celem pracy jest więc scharakteryzowanie form i sposobów reklamowania oraz kanałów dystrybucji wykorzystywanych przez Netflixa na polskim rynku. Pierwsze dwa rozdziały stanowią tło teoretyczne dla dalszych rozważań. Scharakteryzowano najpierw przemiany technologiczne w zakresie telewizji, zarówno pod kątem funkcjonowania telewizji, zmian w strukturze rynku, ofercie programowej i sposobie finansowania. W drugim rozdziale wyjaśniono najważniejsze pojęcia związane z reklamą, tą tradycyjną jak i internetową. Trzecia część pracy stanowi próbę scharakteryzowania strategii reklamowej Netflixa na przykładzie seriali „Stranger Things” i „Domu z papieru”. W ostatnim rozdziale omówiono wyniki badania ankietowego dotyczącego opinii użytkowników Netflixa na temat sposobów korzystania z serwisu oraz rozpoznawalności kampanii reklamowych wyżej wymienionych seriali, zarówno w mediach społecznościowych, jak i w przypadku reklam zewnętrznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies