Tytuł pozycji:
Analysis of the impact of CSR tools on the company’s image in the crisis management
Celem pracy jest analiza wpływu narzędzi społecznej odpowiedzialności biznesu na wizerunek przedsiębiorstwa w zarządzaniu kryzysowym. Pierwszy oraz drugi rozdział zawierają analizę wtórną z zakresu zarządzania kryzysem przedsiębiorstwa, koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej wpływu na wizerunek organizacji. Przegląd literatury ukazał pozytywny wpływ koncepcji CSR na wizerunek przedsiębiorstwa, co potwierdzono również w części empirycznej. Ponadto ukazano, że organizacje nie powinny lekceważyć działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu podczas tak trudnego wyzwania, jakim jest przetrwanie kryzysu.
The main aim of this work is to analyze the impact of corporate social responsibility tools on the image of the company in crisis management. The first and the second chapters contain the repeated analysis of the crisis management of company also of the concept of corporate social responsibility and its impact on the image of the organization. The literature review has revealed the positive impact of the CSR concept on the company’s image, which was also confirmed in the empirical part. In addition, it has been shown that organizations should not disregard the activities connected with social responsibility of business during such a difficult challenge as the survival of the crisis.