Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sports sponsorship as the way of building the company image of PKN ORLEN

Tytuł:
Sports sponsorship as the way of building the company image of PKN ORLEN
Sponsoring sportowy jako sposób budowania wizerunku firmy PKN ORLEN
Autorzy:
Stachura, Marta
Słowa kluczowe:
budowanie wizerunku firmy – ocena efektywności sponsoringu sportowego – PKN ORLEN – sponsoring sportowy – wizerunek silnej marki
building the company image – evaluation of effectivity of sports sponsorship – image of a strong brand – PKN ORLEN – sports sponsorship
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the following paper is to check if sports sponsorship is using by PKN ORLEN to building the company image. There were formulated theoretical basis of sports sponsorship and analysed the process of building the image of a strong brand by using selected psychological mechanisms. There were described PKN ORLEN and its sponsorship activity. Effectivity of that activity was measured by questionnaire. 200 people joined in it. That research was divided into several topics: 1) sport’s interest, 2) PKN ORLEN as a sponsor, 3) attitude towards sports sponsorship and 4) results of forming of sports sponsorship’s relations with R. Kubica. Interest of sport of respondents is huge and that’s why sponsorship activity of PKN ORLEN is legitimate. In large part PKN ORLEN is visible as a sponsor – the company is profoundly associate with motorsport. Respondents’ attitude towards sports sponsorship is positive and they know that this activity is sustainable and gives long-lasting results which are hold up in time. Respondents have got positive opinion about sports sponsorship’s relations with R. Kubica. But it can’t be use to increase PKN ORLEN’s sales nor improve its image. Kubica is profoundly associate with PKN ORLEN and that’s why he is perfect ambassador of ORLEN Team brand.

Celem niniejszej pracy jest sprawdzenie, czy sponsoring sportowy wykorzystywany jest przez firmę PKN ORLEN w celu budowania swojego wizerunku. Opracowano bazę teoretyczną z zakresu sponsoringu sportowego, przeanalizowano proces budowania wizerunku silnej marki za pomocą wybranych mechanizmów psychologicznych. Scharakteryzowano PKN ORLEN oraz jego działalność sponsorską. Efektywność tych działań oceniono za pomocą badania ankietowego. Wzięło w nim udział 200 osób. Badanie podzielono na kilka obszarów tematycznych: 1) zainteresowanie sportem, 2) PKN ORLEN w roli sponsora, 3) stosunek do sponsoringu sportowego oraz 4) skutki nawiązania współpracy z Robertem Kubicą. Badani przejawiają duże zainteresowanie sportem, co uwidacznia zasadność angażowania się PKN ORLEN w sponsoring sportowy. W większości jest dostrzegany w roli sponsora - najsilniej kojarzony z motorsportem. Badani, mając pozytywny stosunek wobec sponsoringu sportowego, wiedzą, że jest on działaniem długofalowym i przynosi długotrwałe efekty, odwleczone w czasie. Współpraca z R. Kubicą jest postrzegana pozytywnie. Nie sprzyja zaś zwiększeniu częstotliwości korzystania z oferty PKN ORLEN czy też poprawie jego wizerunku. Kubica jest najsilniej kojarzony z PKN ORLEN, co czyni go doskonałym ambasadorem marki ORLEN Team.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies