Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

RÓŻNORODNOŚĆ POKOLENIOWA A MOTYWATORY

Tytuł:
RÓŻNORODNOŚĆ POKOLENIOWA A MOTYWATORY
Generational diversity and motivators
Autorzy:
Gos, Tomasz
Słowa kluczowe:
finansowe – motywacja – motywator – pokolenie – pozafinansowe
financial – generation – motivation – motivator – non-financial
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Proper employee motivation is one of the key tasks of human resource managers. Retaining the most valuable employees and influx of new talent is crucial to the survival of the organization. The companies have a wide range of motivators: financial and non-financial. The right choice of benefits for employees remains an especially important issue.One important factor differentiating employees is their age. People belonging to different generations grew up in different demographic, historical and cultural conditions. Therefore, the survey divided respondents according to age (generations) to demonstrate the effectiveness of the motivators given in the survey in each generation. When validating motivators, there were noticeable differences between generations and the significance of benefits. Generation Z and generation Y rated financial benefits best, while for generation X, access to private healthcare was key.

Odpowiednie motywowanie pracowników należy do kluczowych zadań osób zarządzających zasobami ludzkimi. Utrzymanie najbardziej wartościowych pracowników i napływ nowych talentów ma kluczowe znacznie w przetrwaniu organizacji. Firmy posiadają szeroki wachlarz motywatorów: finansowych oraz pozafinansowych. Bardzo ważną kwestią pozostaje odpowiedni dobór benefitów do osób zatrudnionych.Jednym z istotnych czynników rozróżniającym pracowników jest ich wiek. Osoby należące do różnych pokoleń wychowały się w odmiennych warunkach demograficznych, historycznych, kulturowych. Dlatego w badaniu podzielono ankietowanych ze względu na wiek (generacje), aby wykazać skuteczność podanych w ankiecie motywatorów w danym pokoleniu. Przy walidacji motywatorów, zauważalne były różnice między generacjami a istotnością benefitów. Pokolenie Z i pokolenie Y najlepiej oceniały benefity finansowe, natomiast dla pokolenia X, kluczowy był dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies