Tytuł pozycji:
Advertising as an act of unfair competition
The subject of this bachelor’s thesis is the advertising as an act of unfair competition. The aim of paper is to define, what advertising and tort of unfair competition is. It contain relevant legislation and examples. The thesis also presents claimant’s rights and consequences of violation of the law, but first and foremost, it pictures when advertising becomes the act of unfair business practice. Considerations are based mainly, on the Unfair Competition Law but also on some other laws, comments and jurisprudence, connected with the topic.
Tematem pracy jest reklama będąca czynem nieuczciwej konkurencji. Ma ona na celu ukazanie istoty reklamy, przedstawienie określonego ustawodawstwa, omówienie deliktów w jej zakresie. Zawiera analizę roszczeń, których można się domagać przy naruszeniu przepisów, ale przede wszystkim, przedstawia granicę między uczciwym przekazem reklamowym a czynem nieuczciwej konkurencji. Praca opiera się głównie na ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 r., a także innych ustawach oraz publikacjach dotyczących tematu pracy.