Tytuł pozycji:
Rozmowa bez słów. Niewerbalny obraz flirtu oczami Polaków
- Tytuł:
-
Rozmowa bez słów. Niewerbalny obraz flirtu oczami Polaków
Conversation without words. The nonverbal image of flirt as seen by Polish people
- Autorzy:
-
Rzepecka, Alicja
- Słowa kluczowe:
-
Flirt, romans, uwodzenie, gra, komunikacja niewerbalna, relacja damsko-męska
Flirt, romance, seduction, game, non-verbal communication, a man/woman relationship
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Flirting is a popular and fascinating phenomenon that people encounter every day - they can experience it consciously or unconsciously, they can be not only active participants but also passive observers. But what is flirting? The aim of this thesis is an attempt to create a non-verbal image of the widely understood flirting of heterosexual people in the Polish mentality. This thesis is concerned on study and comment on non-verbal aspects of flirting and to answer questions about what flirting is as a communication behaviour and how it is perceived differently according to age and gender. Other aspects that have been addressed include the duration of flirting, the concept of flirting as a game, the factors and circumstances influencing its development, the rules of partner selection, flirting as an innate skill and many others. The research was conducted on the basis of an online survey and one of the currently most popular reality show dating programs.
Flirt jest popularnym i fascynującym zjawiskiem, z którym ludzie spotykają się każdego dnia – mogą doświadczać go świadomie lub nieświadomie, mogą być nie tylko aktywnymi uczestnikami, ale również biernymi obserwatorami. Ale czym jest flirt? Celem niniejszej pracy jest próba stworzenia niewerbalnego obrazu szeroko rozumianego flirtu osób heteroseksualnych w mentalności Polaków. Praca ma za zadanie zbadać i skomentować niewerbalne aspekty flirtu oraz odpowiedzieć na pytania, czym jest flirt jako zachowanie komunikacyjne oraz jak bardzo różni się jego postrzeganie w zależności od wieku i płci. Inne aspekty, które zostały poruszone to m.in. czas trwania flirtu, pojęcie flirtu jako gry, czynniki i okoliczności, wpływające na jego rozwój, zasady doboru partnera, flirt jako umiejętność wrodzona oraz wiele innych. Badania zostały przeprowadzone na podstawie internetowej ankiety oraz jednego z obecnie najpopularniejszych programów randkowych typu reality show.