Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

#Selfcare: Postrzeganie egoizmu w środowisku językowym mediów społecznościowych

Tytuł:
#Selfcare: Postrzeganie egoizmu w środowisku językowym mediów społecznościowych
#Selfcare: Stance Towards Egoism in Social Media Language Environment.
Autorzy:
Kulig, Karolina
Słowa kluczowe:
egoizm, Instagram komunikacja internetowa, media społecznościowe, nastawienie
CMC, egoism, Instagram, social media, stance
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The description of the concept of egoism varies across the sources — while some dictionaries view it as a negative character trait, other describe it in neutral or positive terms. From a philosophical perspective, there are three main approaches towards egoism: ethical egoism, psychological egoism, and rational egoism. Given the significant differences in the dictionary understandings of the concept, the definition that has been adopted for this study was the common ground for all philosophical analyses of egoism: egoism is actively pursuing one’s own best interest. While computers were used for content creation from the 1960s, the research on Computer-Mediated Communication started around thirty years later. The beginning of the Internet stimulated the rise of various online genres, such as email, chat groups, or instant messaging services. Social media, such as blogs, microblogs, social networking sites, and sharing platforms are one of the most recent and rapidly developing parts in the history of CMC. Social media communication is continuously evolving, which results in the emergence of linguistic elements specific for this type of discourse, such as likes, comment sections, hashtags, emoticons, or post reactions. The final part of Chapter 2 focuses on the linguistic strategies are used to express authorial stance and evaluation, especially in the context of online self-presentation.Chapter 3 includes the description of the study that was conducted in order to to research social media influencers’ stance towards egoism as expressed in the online environment. The dataset for the study was complied from thirty Instagram posts authored by fifteen influencers. The study has shown that in the majority of the posts that were analysed, the stance towards egoism expressed by the author is positive. The results of the study were complemented by a short survey researching the attitude towards egoism in a non-social-media environment. The respondents of the study have shown a negative attitude towards egoism in the case of 60% of the statements that they were presented with. This result suggests that there might be a difference in the perception of egoism online and offline, however, it is important to note that this should be confirmed on a larger dataset.

W literaturze przedmiotu można znaleźć różne definicje terminu ‘egoizm’. Podczas gdy w niektórych słownikach jest on przedstawiany jako cecha negatywna, w innych można doszukać się definicji posiadających neutralny lub pozytywny wydźwięk. Z filozoficznego punktu widzenia występują trzy główne nurty opisujące pojęcie egoizmu: egoizm etyczny, egoizm psychologiczny oraz egoizm racjonalny. Niezależnie od różnic istniejących miedzy słownikowymi definicjami egozimu, definicja przyjęta na potrzeby poniższej pracy łączy w sobie elementy wszystkich wspominanych nurtów filozoficznych – egoizm to podejmowanie działań motywowanych osiągnięciem własnej korzyści.Podczas gdy komputery zaczęły być aktywnie wykorzystywane od początku lat 60. XX w., badania nad komunikacją internetową (ang. CMC – Computer-Mediated Communication) zaczęły być prowadzone 30 lat później. Pojawienie się Internetu zapoczątkowało postęp narzędzi takich jak email, chat oraz innych komunikatorów internetowych. Media społecznościowe, takie jak blogi, mikroblogi, portale społecznościowe czy platformy służące do udostępniania treści, są obecnie jednymi z najszybciej rozwijających się środków przekazu internetowego. Komunikacja za pomocą mediów społecznościowych podlega ciągłemu rozwojowi, co skutkuje pojawieniem się elementów językowych typowych dla tego rodzaju dyskursu. Wśród nich można wyróżnić polubienia, komentarze, hasztagi, emotikony, oraz reakcje na udostępnione posty. Ostatnia część drugiego rozdziału skupia się na na strategiach językowych wykorzystywanych do wyrażania nastawień oraz oceny przez autorów treści internetowych, w szczególności w kontekście autoprezentacji.Trzeci rozdział pracy zawiera opis badania przeprowadzonego w celu zbadania nastawień influencerów wobec egoizmu na podstawie treści publikowanych przez nich w środowisku internetowym. Próba badawcza składała się z trzydziestu postów opublikowanych na Instagramie przez piętnastu użytkowników portalu. Badanie wykazało, że w większości przeanalizowanych postów nadawca wyraża pozytywne nastawienie do egoizmu. Wyniki badania zostały uzupełnione krótką ankietą oceniającą stosunek wobec egoizmu w środowisku nie będącym środowiskiem właściwym dla portali społecznościowych. Jak wykazała ankieta, respondenci ocenili negatywnie 60% ze stwierdzeń na temat egoizmu, które zostały im przedstawione. Wyniki badania sugerują, że istnieje różnica w percepcji egoizmu w środowiskach online i offline, jednak warto podkreślić, że ten wniosek powinien zostać potwierdzony na większej próbie badawczej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies