Tytuł pozycji:
Customer satisfaction as a component of product management
Aim of the thesis is an attempted assessment of quality contentment with culture and media management studies, offered by Jagiellonian University in Krakow, as an educational product. The research has been carried out among under- and postgraduate students and alumni of the degree course in question. The primary research question was how respondents assess the process of academic education and quality of educational product. Various survey methods have been used such as unstructured interviews, text analysis (e.g. course description, information on the faculty’s website) and quantity methods such as anonymous surveys as well. Although the thesis fits into the interpretative paradigm it benefits from pragmatism as well. In this case the analysis of educational products fits into the field of management within humanities, and at the same time contributes to it. There are several factors that affect students’ contentment with their studies of choice, such as projection of academic education, creating imaginary product and then the real academic experience. The issue of educational product management increases in importance in academic discussion due to social changes, technological advance and, what is most important, changing views on education, accessibility of information via Internet and increasingly popular conscious choice to forgo academic studies on behalf of gaining practical skills in different work environments.
Celem pracy jest próba przedstawienia zadowolenia z jakości produktu edukacyjnego, jakim są studia zarządzania kulturą i mediami prowadzone przez Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. Badania zostały przeprowadzone wśród studentów i absolwentów tego kierunku w obrębie kształcenia na studiach pierwszego stopnia oraz studiach uzupełniających magisterskich. Podstawowym pytaniem badawczym jest to, w jaki sposób respondenci oceniają proces kształcenia akademickiego i wartość produktu edukacyjnego. W badaniach zostały wykorzystane techniki zarówno jakościowe, obejmujące wywiady niestrukturalizowane, analizę tekstów takich jak opis studiów, teksty zamieszczone na stronie internetowej kierunku, jak i metody ilościowe w postaci ankiety anonimowej. Praca umiejscawia się w paradygmacie interpretatywnym, czerpiąc jednocześnie z bogactwa pragmatyzmu. Problematyka związana z produktem edukacyjnym w tym konkretnym przypadku wpisuje się w dyscyplinę nauk o zarządzaniu w dziedzinie nauk humanistycznych w sposób automatyczny − sama ją tworzy. Kreowanie wizerunku studiów, tworzenie produktu wyobrażonego, a następnie mierzenie się z rzeczywistością uczelnianego życia są tym, co wpływa na ostatecznie zadowolenie z kształtu studiów przez studentów i absolwentów. Temat zarządzania produktem edukacyjnym współcześnie zyskuje na znaczeniu wraz z przeobrażeniami społecznymi, postępem technologicznymi oraz − co najważniejsze − zmianą w myśleniu o edukacji, dostępnością wiedzy w Internecie i świadomym wyborem związanym z rezygnacją ze studiów na rzecz zdobywania praktycznych umiejętności w kolejnych miejscach pracy.