Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiany w zarządzaniu klubem piłkarskim na przestrzeni jego istnienia na przykładzie Wisły Kraków

Tytuł:
Zmiany w zarządzaniu klubem piłkarskim na przestrzeni jego istnienia na przykładzie Wisły Kraków
Changes in managing a football club based on Wisla Cracow history
Autorzy:
Dudek, Przemysław
Słowa kluczowe:
ZARZĄDZANIE, KLUB SPORTOWY, WISŁA KRAKÓW
MANAGING, SPORTS, FOOTBALL CLUB, WISLA CRACOW
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem pracy jest klub piłkarski Wisła Kraków SA, na przykładzie którego autor przyjmuje za cel przedstawienie głównych zmian w zarządzaniu klubem piłkarskim na przestrzeni historii tej dyscypliny w Polsce oraz na tle innych organizacji sportowych, głównie innych klubów Ekstraklasy. Praca zawiera podstawy teoretyczne niezbędne do rozpoczęcia rozważań na temat zarządzania organizacją sportową, przybliża w skrócony sposób historię klubu oraz w sposób rozszerzony jego funkcjonowanie od momentu przełomu wieków do roku 2019. Weryfikacji zostają poddane tezy o stale funkcjonującej dobrej opinii na temat klubu, pomimo kryzysu wizerunkowego, a próbie oceny zostają poddane organy kierownicze i przyjmowane przez nie modele zarządzania. Okazuje się, że przedmiot badań wciąż jest dobrze postrzegany przez ankietowanych, a osoby nim zarządzające cieszą względnym zaufaniem i wypracowały model godny nowoczesnego klubu sportowego. Wreszcie autor bada rolę marketingu w funkcjonowaniu organizacji i jego postrzeganie w przypadku Wisły Kraków. Jak wynika z badań ten obszar powinien ulec poprawie. Na sam koniec zweryfikowana zostaje hipoteza o istnieniu społeczności fanów, na której opiera się klub. Daje się zauważyć, że Wisła Kraków jest klubem, który w dużej mierze czerpie korzyści z funkcjonowania zorganizowanej społeczności kibiców. W pracy wykorzystane zostały oprócz kwestionariusza ankiety i wywiadu eksperckiego inne prace naukowe, dokumenty historyczne, artykuły, czasopisma i witryny internetowe.

Foremost purpose of this study is to show main changes in managing a football club taking an example of Wisla Cracow from the beginning of football as sports discipline in Poland. Thesis includes theoretical basis of managament of sport organisation, brief club history and expanded modern history until year 2019. There are few main hypothesis which have been verified upon this work. First one says that club despite its image crisis in 2018/2019 season has still a good reputation amongst fans and study shows it is true. Second hypothesis was supposed to verify if Wisla Cracow can be seen as organization managed professionally compared to current standards and the next hypothesis says that people in charge in the club can enjoy the trust of its fans. Both of them gets verified positive in the study. Author tries to investigate what is the view of club’s fans on the marketing level and as it turns out there is still room for improvement in this aspect. Last hypothesis was to verify if Wisla Cracow is a football club based and getting profits from building an organized community of its fans and the study shows it is true and the community is well developed. In this work author use survey questionnaire, interview with experts, other thesis, historical documents, articles, magazines and websites.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies