Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cross-cultural differences in electronic Word-of-Mouth : a literature review

Tytuł:
Cross-cultural differences in electronic Word-of-Mouth : a literature review
Autorzy:
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Oeconomica Publishing House, Prague University of Economics and Business
Słowa kluczowe:
cross-cultural differences
literature review
electronic Word-of-Mouth
eWOM
Język:
angielski
Linki:
https://ceeconference.vse.cz/wp-content/uploads/proceedings2020.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the study was to systematize and summarize the eWOM literature in the cross-cultural context in the two main streams: theoretical (conceptual framework) and methodological. A total of 42 relevant research articles from peer-reviewed sources published during 2004-2019 were analysed. The results show that researchers most often refer to the Hofstede’s cultural dimensions theory when explaining the differences in behaviours and the effects of eWOM. The research mainly concerns the comparisons of two culturally distant countries (e.g. China and the US). Surveys and secondary data analysis dominate among research methods. Future research should include more comprehensive comparisons, not only of consumers/or their statements from culturally similar countries but also of different products or different types of statements (text- vs image-based).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies