Tytuł pozycji:
Analysis of tools for building relationships with customers on an example “Delikarta” chain Delikatesy Centrum stores.
The purpose of this study is to evaluate the impact of a loyalty program „Delikarta” chain Delikatesy Centrum on the perception of this chain of stores by customers. Based on a literature review, the author introduces the philosophy of CRM, their goals and priorities, then reviews the tools that this strategy uses. In the research part of the work, he presents the owner of the program „Delikarta” and will accurately describe the loyalty program itself.An anonymous consumer survey questionnaire was used to evaluate the program. Due to the qualitative nature of the data, the results of the study are presented using charts. The study confirmed the author's hypothesis about the increase in customer loyalty associated with the program and the noticeable benefits from participating in it. Additionally, the study revealed the use of common knowledge of the program growing to the name of a mass product.
Celem niniejszej pracy jest ocena wpływu programu lojalnościowego „Delikarta” sieci Delikatesy Centrum na sposób postrzegania tej sieci przez klientów. Autor na podstawie przeglądu literatury przybliża filozofię CRM, jej cele i priorytety, następnie dokonuje przeglądu narzędzi jakimi ta strategia się posługuje.W części badawczej pracy przedstawia właściciela programu „Delikarta” oraz dokładnie scharakteryzuje sam program lojalnościowy. Do oceny programu wykorzystano anonimowy kwestionariusz ankiety konsumenckiej. Wyniki badania ze względu na jakościowy charakter danych zostały zaprezentowane za pomocą wykresów. Badanie potwierdziło hipotezę autora o wzroście lojalności klientów zrzeszonych w programie i zauważalnych korzyściach wynikających z uczestnictwa w nim. Dodatkowo badanie ujawniło skalę powszechnej znajomości programu urastającego do miana produktu masowego.