Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ Nowych Mediów na komunikację gminy z mieszkańcami na przykładzie Gminy Zielonki

Tytuł:
Wpływ Nowych Mediów na komunikację gminy z mieszkańcami na przykładzie Gminy Zielonki
The influence of New Media on the communication of the commune with its citizens on the example of the Zielonki Commune.
Autorzy:
Pacewicz, Marek
Słowa kluczowe:
MANAGEMENT OF COMMUNE – PUBLIC INFORMATION – SOCIAL COMMUNICATION – NEW MEDIA
ZARZĄDZANIE GMINĄ – INFORMACJA PUBLICZNA – KOMUNIKACJA SPOŁECZNA – NOWE MEDIA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This master thesis focuses on the analysis of the use of new media by the rural commune of Zielonki located in Lesser Poland, and their impact on communication with the inhabitants of the commune. The analysis was focused on accounts of the commune on Facebook, YouTube and Instagram. Triangulation of research methods was used to fully understand the picture of the commune's communication with its inhabitants. Analysis were based on existing data concerning website statistics, additionally an interview and a survey were conducted, thanks to which it was possible to conduct the analysis and confirm the hypothesis.The theoretical part presents the basic concepts related to the commune and its functioning, information and legal aspects of commune operations, providing public information, and presents issues in the field of media and social communication. The methodological part presented the issues related to the research methods used in the work, while the analytical part presented the results of the questionnaires, the interview transcript as well as conclusions and recommendations regarding communication with the use of social media.The results of the conducted research clearly show that the profile of the Zielonki Commune on Facebook has the greatest influence on communication. The work ends with conclusions containing tips that can be used by municipal employees in preparing publications and improving communication with residents.

Niniejsza praca skupia się na analizie wykorzystania nowych mediów przez gminę wiejską Zielonki oraz ich wpływu na komunikację z mieszkańcami gminy. Analizowano konta gminy na serwisach: Facebook, YouTube oraz Instagram. Zastosowano triangulację metod badawczych, by w miarę możliwości w pełni poznać obraz komunikacji gminy z mieszkańcami. Poddano analizie dane statystyczne stron, przeprowadzono wywiad i badanie sondażowe, dzięki czemu możliwe było przeprowadzenie analizy.W części teoretycznej przedstawiono podstawowe pojęcia związane z gminą i jej funkcjonowaniem, informacją oraz prawnymi aspektami działania gminy, udostępniania informacji publicznej oraz przedstawiono zagadnienia z dziedziny mediów i komunikacji społecznej. Część metodologiczna zaprezentowała zagadnienia dotyczące zastosowanych w pracy metod badawczych, natomiast w części analitycznej przedstawiono wyniki ankiet, transkrypt wywiadu oraz wnioski i zalecenia dotyczące komunikacji za pomocą mediów społecznościowych.Wyniki przeprowadzonych badań jednoznacznie wskazują, największy wpływ na komunikację posiada profil Gminy Zielonki na portalu Facebook. Pracę zamykają konkluzje obejmujące wskazówki, które mogą służyć pracownikom gminy w przygotowywaniu publikacji i poprawie komunikacji z mieszkańcami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies