Tytuł pozycji:
Związek wybranych procesów uwagi z inteligencją emocjonalną i płynną na przykładzie badań studentów Akademii Muzycznej i kierunków inżynierskich w Krakowie.
Celem niniejszej pracy dyplomowej jest określenie siły związku pomiędzy trzema zmiennymi: inteligencją emocjonalną, inteligencją płynną i uwagą. Badanie przeprowadzono wśród studentów Akademii Muzycznej w Krakowie i studentów kierunków inżynierskich na AGH im. Stanisława Staszica również w Krakowie. Porównano uzyskane wyniki i starano się dowiedzieć jakie istnieją relacje pomiędzy badanymi zmiennymi obu grup badawczych. Aby uzyskać odpowiedzi na postawione pytania przeprowadzono badanie za pomocą trzech kwestionariuszy: INTE, Testem d2 i Testem Matryc Ravena. W badaniu wzięło udział 60 osób podzielonych na dwie równe grupy. Uzyskane wyniki pokazały brak związku pomiędzy inteligencją emocjonalną i uwagą, oraz inteligencją płynną i uwagą, oraz związek pomiędzy inteligencją emocjonalną i inteligencją płynną. Udowodniono, na podstawie przeprowadzonych badań, wyższy poziom inteligencji płynnej i sprawności uwagi w grupie przyszłych inżynierów i wyższy poziom inteligencji emocjonalnej u studentów kierunków muzycznych.
The aim of this thesis is to determine the strength of the relationship between three variables: emotional intelligence, fluid intelligence and attention. The study was conducted among students of the Academy of Music in Cracow and students of engineering at AGH University of Science and Technology also in Cracow. The obtained results were compared, and an attempt was made to find out what relations exist between the studied variables of both research groups. In order to obtain answers to the questions posed, a study was conducted with the use of three questionnaires: INTE, the d2 test and the Raven Matrix Test. 60 people divided into two equal groups participated in the study. The obtained results showed no relationship between emotional intelligence and attention, and fluid intelligence and attention, and the relationship between emotional intelligence and fluid intelligence. It has been proven, on the basis of the conducted research, a higher level of fluid intelligence and attention efficiency in the group of future engineers and a higher level of emotional intelligence in music students.