Tytuł pozycji:
The role of new media in communication between politicians and voters on the example of the presidential election in Poland
Rozwój nowych technologii sprawia, że wszystkie obszary życia ulegają gwałtownym zmianom. Proces ten dotyczy w sposób szczególny sfery mediów i przyczynił się do powstania tzw. nowych mediów. Środki komunikacji od zawsze stanowiły jeden z głównych filarów kampanii wyborczych, zatem wszelkie nowe narzędzia, które mogły być zastosowane znacząco wpłynęły na ewolucję zabiegów marketingowych mających na celu zdobycie, jak największej ilości głosów. Autorka dokonała analizy zmian jakie zaszły w kolejnych kampaniach prezydenckich w Polsce pod kątem wykorzystania w nich mediów. Wyraźnie wykazana została zbieżność aspektów polityczno-społecznych z metodami wykorzystanymi w poszczególnych kampaniach. Na uwagę zasługuje także fakt, iż droga do cyberkampanii była na polskiej scenie politycznej spóźniona w porównaniu do kampanii m.in w Stanach Zjednoczonych.
Due to the development of new technologies, all areas of life are changing rapidly. This process concerns in a special way the sphere of the media and it contributed to the creation of the so-called new media. Means of communication have always been one of the main pillars of election campaigns, so any new tools that could be used significantly influenced the evolution of marketing methods. The author analyzed the changes that took place in subsequent presidential campaigns in Poland in terms of the usage of the media in them. The convergence of political and social aspects with the methods used in individual campaigns was clearly demonstrated. It is also worth noting that the way to the cyber campaign was delayed on the Polish political scene comparing with the campaigns for example in the United States.