Tytuł pozycji:
Analysis of the sources of image crises of personal brands on the example of: Filip Chajzer, Ewa Chodakowska and Marita Sürma-Majewska
- Tytuł:
-
Analysis of the sources of image crises of personal brands on the example of: Filip Chajzer, Ewa Chodakowska and Marita Sürma-Majewska
Analiza źródeł kryzysów wizerunkowych marek osobistych na przykładzie: Filipa Chajzera, Ewy Chodakowskiej i Marity Sürmy-Majewskiej
- Autorzy:
-
Kotyra, Dagmara
- Słowa kluczowe:
-
image, personal branding, personal brand, image crisis, social media, public relations
wizerunek, personal branding, marka osobista, kryzys wizerunkowy, media społecznościowe, public relations
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy podjęto próbę analizy źródeł kryzysów wizerunkowych marek osobistych. Badania zostały przeprowadzone za pomocą analizy zawartości. Materiał badawczy stanowią artykuły opublikowane w trzech serwisach plotkarskich: Pudelek.pl, Plotek.pl oraz Kozaczek.pl. Dodatkowo przeanalizowano komentarze pochodzące z mediów społecznościowych. Niniejsza praca skupia się na takich zjawiskach jak kreowanie pozytywnego wizerunku oraz budowanie marki osobistej. Omówiono istotę i funkcje public relations. Skoncentrowano się na strategiach i technikach personal brandingu, a także mediach społecznościowych oraz tradycyjnych jako środkach masowego przekazu umożliwiających kontakt z otoczeniem. Ponadto zdefiniowano pojęcie kryzysu oraz pojęcie celebrytyzacji odnoszące się do procesu tworzenia celebryty, które było niezbędne z punktu widzenia tematu pracy. Niniejsza praca ma charakter teoretyczno-empiryczny i jej celem jest wskazanie źródeł kryzysów wizerunkowych marek osobistych.
This paper attempts to analyze the sources of personal brand image crises. The research was based on content analysis. The research material consists of articles published in three gossip sites: Pudelek.pl, Plotek.pl and Kozaczek.pl. Additionally, comments from social media were analyzed. This paper focuses on such issues as creating a positive image and building a personal brand. The meaning and functions of public relations were discussed. It focuses on strategies and techniques of personal branding, as well as social media and traditional media as mass media that enable contact with the audience. Moreover, the notion of crisis and celebritization relating to the process of creating a celebrity was defined, which was necessary from the point of view of the topic of the paper. This paper is theoretical and empirical in character and its aim is to identify the sources of image crises of personal brands.