Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Parental attitudes and parental styles and their influence on development on social behaviour of early schoolers

Tytuł:
Parental attitudes and parental styles and their influence on development on social behaviour of early schoolers
Postawy rodzicielskie i style wychowania a kształtowanie się zachowań społecznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Autorzy:
Grabińska, Julia
Słowa kluczowe:
postawy rodzicielskie, style wychowania, zachowania społeczne, wychowanie
parental attitudes, parental styles, social behaviour, upbringing
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca licencjacka „Postawy rodzicielskie i style wychowania a kształtowanie sięzachowań społecznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym” bada relacje między działaniami obugrup badawczych, do których należeli rodzice i dzieci uczęszczające do trzeciej klasy szkołypodstawowej. W tym celu stworzono dwie ankiety, które sprawdzały założenia teoretyczne wraz zdeklaracjami praktycznego ich zastosowania i zaprezentowano je respondentom. Zastosowanonarzędzie autorskie – kwestionariusz ankiety, który składał się z pytań własnych oraz pytańpochodzących z ankiet Mieczysława Plopy i Marii Ziemskiej.Style podzielono na trzy kategorie – autorytarne, liberalne i demokratyczne.Charakteryzując je można było dopasować do nich poszczególne postawy, które można podzielić napozytywne i negatywne. Na podstawie wiedzy teoretycznej oraz wyników badań określono jakarelacja zachodzi pomiędzy stylami wychowania i postawami a kształtowaniem się zachowańspołecznych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zestawiono ze sobą teoretyczne założeniadotyczące wpływu postępowania i nastawienia opiekunów na reakcje i typowe działania ichpodopiecznych. Ostateczne wnioski pozwalają na szersze spojrzenie na tematykę relacji orazzachęcają do dokładniejszego przyjrzenia się zależności stylu od postawy i idących za tymkonsekwencji dla wychowanka.

The present bachelor thesis „Parental attitude and parental styles and their influence ondevelopment on social behaviour of early schoolers” focuses on relation between acting of bothreasearch groups, that is, parents and their children attending third grade of primary school. Toexplore the topic, the author designed two surveys which examined theoretical assumptions anddeclaration of actual implementation of these assumptions in life. The surveys have been presentedto reasearch groups. The researcher used an auctorial research instrument – an entry form whichconsisted of questions designed by the author and questions that come from Mieczysław Plopa's andMaria Ziemska'a questionnaires. The parental styles have been devided into three categories –authoritarian, liberal and democratic. After analysing their properties, it was possible to match themwith the parental attitude and mark them as positive and negative ones. Based on book learning andthe results the author determined what is the relation between parental styles and attitudes as well asdevelopment of social behaviour of early schoolers. Theoretical assumptions of impact ofattendant's acting and stance have been corelated. The final reults give a broad view on the topic ofrelationship as well as they encourage researchers to consider dependence of parental style andattitude and the consequences they bring to charges more thoroughly.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies