Tytuł pozycji:
Aspects of the use of Ecological Marketing
Niniejsza praca porusza aspekty wykorzystania marketingu w ujęciu ekologicznym. W pracy magisterskiej zostały wyjaśnione definicje marketingu oraz marketingu ekologicznego. Zwrócono uwagę na obowiązujące zasady dotyczące przetwórstwa żywności ekologicznej oraz związane z nią regulacje prawne. W kolejnym rozdziale poruszono kwestie narzędzi ekomarketingu oraz pojęcia rozwoju zrównoważonego a w nim również marketingu zrównoważonego. W pracy przedstawione zostały również kwestie żywności genetycznie modyfikowanej GMO a co za tym idzie świadomości ekologicznej i roli konsumenta ekologicznego. Poruszono temat opakowań i innowacji jakie są dostępne na rynku spożywczym. Ponadto przeprowadzono badania ankietowe dotyczące świadomości ekologicznej a podejmowaniu decyzji zakupowych przez konsumentów.
The paper explores themes of using the marketing from an ecological perspective. The Master’s thesis explains the definitions of marketing and ecological marketing. Highlighted to the rules in force regarding the processing of organic food and the related legal regulations. Also raised about the issues of eco-marketing tools and the concept of sustainable development and sustainable marketing. The paper also the issues of GMO food and consequently environmental awareness and the role of the ecological consumer.In addition, a questionnaire study was conducted on environmental awareness and purchasing decision made by consumers.