Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mit klasycznego Hollywood we współczesnej kinematografii amerykańskiej

Tytuł:
Mit klasycznego Hollywood we współczesnej kinematografii amerykańskiej
The Myth of a Classical Hollywood in a Modern American Cinema
Autorzy:
Rutkowska, Zofia
Słowa kluczowe:
HOLLYWOOD, LA LA LAND, KINO KLASYCZNE, DAMIEN CHAZELLE, RETRO
HOLLYWOOD, LA LA LAND, CLASSICAL CINEMA, DAMIEN CHAZELLE, RETRO
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This thesis describes issue of the presence of the Classical Hollywood myth in contemporary American cinematography, on the example of the film La La Land (dir. Damien Chazelle, 2016). The aim of the work is to check how the film cultivates this myth, and how it modifies or deconstructs it. The key elements are to identify intertextual references and to indicate their functions, as well as to determine whether the film fits into the concepts of retro and nostalgia in culture. The first part of the work introduces and defines the most important concepts that constitute a reference point for further analyzes. The next chapter discusses the history of classic Hollywood and the elements that influence its shape. In the third chapter, a detailed analysis of the film is carried out, taking into account the style, narration and intertextual references. The last part of the work is devoted to the summary and answers to the questions of how La La Land relates to the Hollywood myth, what is the function of intertextual references appearing in the film and what is the work's relationship with the past.

Niniejsza praca opisuje zagadnienia związane z obecnością mitu klasycznego Hollywood we współczesnej kinematografii amerykańskiej na przykładzie filmu La La Land (reż. Damien Chazelle, 2016). Celem pracy jest sprawdzenie, w jaki sposób film ów mit kultywuje, a w jaki sposób go przetwarza lub dekonstruuje. Kluczowymi elementami są identyfikacja odniesień intertekstualnych oraz wskazanie ich funkcji, a także określenie, czy dzieło wpisuje się w koncepcje retro i nostalgii w kulturze. Pierwsza część pracy wprowadza i definiuje najważniejsze pojęcia, stanowiące punkt odniesienia dla dalszych analiz. Kolejny rozdział stanowi omówienie historii klasycznego Hollywood oraz elementów mających wpływ na jego kształt. W trzecim rozdziale przeprowadzona została szczegółowa analiza filmu, uwzględniająca stylistykę, narrację oraz nawiązania intertekstualne. Ostatnia część pracy poświęcona jest podsumowaniu oraz odpowiedzi na pytania w jaki sposób La La Land odnosi się do mitu Hollywood, jaką funkcję pełnią nawiązania intertekstualne pojawiające się w tkance filmowej, a także jaki jest stosunek dzieła do przeszłości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies