Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza stylu wizualnego w twórczości Wesa Andersona

Tytuł:
Analiza stylu wizualnego w twórczości Wesa Andersona
Analysis of the visual style in the works of Wes Anderson
Autorzy:
Niemczyk, Natalia
Słowa kluczowe:
Wes Anderson, visuality, style, color.
Wes Anderson, wizualność, styl, barwa.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy licencjackiej była analiza stylu wizualnego w twórczości Wesa Andersona. Analiza ta dotyczy takich zjawisk jak: teoria kolorów i ich wykorzystanie przez twórcę, inspiracje zaczerpnięte od innych twórców, wizualność i charakterystyka zabiegów filmowych, mających wpływ na styl reżysera. Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów i podsumowania. Pierwszy rozdział skupia się na poetyckości w twórczości Wesa Andersona, czyli na wszystkich inspiracjach, które reżyser czerpał od innych twórców do swoich filmów. Drugi rozdział poświęcony jest ogólnemu opisowi środków wizualnych w filmach reżysera, w celu analizy konkretnych zabiegów filmowych, które wpływają na charakterystykę jego filmów. Ostatni, trzeci rozdział poświęcony został teorii kolorów i ich znaczeniu w filmach Andersona. Analiza oparta jest na konkretnych przykładach filmowych spośród całej filmografii reżysera.

The purpose of this bachelor thesis was to analyze the visual style in the work of Wes Anderson. This analysis concerns such phenomena as: the theory of colors and their use by the creator, inspirations from other creators, visuality and the characteristics of film treatments that affect the director's style. The work consists of an introduction, three chapters and a summary. The first chapter focuses on the poetry in Wes Anderson's work, that is, on all the inspirations the director drew from other creators for his films. The second chapter is devoted to the general description of the visuality in a director's films, in order to analyze specific film measures and treatments that influence the characteristics of his films. The last, third chapter is devoted to the theory of colors and their meaning in Anderson's films. The analysis is based on specific film examples from among the director's entire filmography.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies