Tytuł pozycji:
Wynagrodzenia pracowników pracujących w marketingu sieciowym na przykładzie polskiej firmy FM World
W niniejszej pracy przedstawiono problemy płatności na przykładzie polskich firm działających na podstawie systemu marketingu sieciowego. Przed skupieniem się na analizie konkretnych przypadków zostały przedstawione podstawowe informacje o wynagrodzeniach. W pracy skupiono się na etymologii wynagrodzeń, ich funkcjach oraz częściowych składnikach wypłat dla pracowników. W dalszej części omówiono kwestię polityki zatrudnienia w Polsce, a także okresu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Omówiono szereg aktów prawnych definiujących problematykę wynagrodzeń oraz zajęto się problemem nierównowag na rynku pracy. Przechodząc do Spółki FM World, przedstawiono sposób jej działania oraz sposoby nagradzania współpracujących z nią dystrybutorów. Następnie znajduje się informacja o pensjach w MLM, postawiony problem badawczy i hipotezy, które skłoniły do analizy tego, jak dystrybutorzy firmy oceniają przejrzystość swojego systemu wypłat.
This thesis presents problems of payments on the example of polish companies working on behalf of the network marketing system. Before focusing on analysing specific cases there is basic information conducted to salaries. The focus is on the etymology of salaries, its functions as well as the partial components of payments to employees. In later parts the issue of employment policy in Poland was discussed, as well as the period when Poland joined European Union. Number of legal acts that define the issue of wages were discussed and the problem of imbalances in the labour market was addressed. Moving on to the FM World Company,its mode of operation and methods of rewarding the distributors cooperating with it were presented. After that salaries in MLM, a research problem and hypotheses were put forward, which prompted the analysis of how distributors assess the transparency of their payoff system.