Tytuł pozycji:
ROLA AMBIENT MARKETINGU W ZARZĄDZANIU MARKĄ
- Tytuł:
-
ROLA AMBIENT MARKETINGU W ZARZĄDZANIU MARKĄ
The role of ambient marketing in brand management
- Autorzy:
-
Chuchmacz, Joanna
- Słowa kluczowe:
-
ambient marketing, ambient, ambient ad, non-typical promotion activities, brand, brand management, brand value, branding
ambient marketing, ambient, reklama ambientowa, niestandardowe działania promocyjne, marka, zarządzanie marką, wartość marki, budowanie marki
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this work was ambient marketing and the role it plays in brand management. In the work, I showed many concepts related to ambient marketing, its varieties and brand management. I have analyzed the ambient market reports and selected ambient marketing campaigns. The perception of ambient advertisements in their recipients was also examined using a questionnaire. The analysis showed that there is still a lot to explore within ambient marketing, due to the lack of uniform systems for measuring the effectiveness of these activities. The study led to the conclusion that in the era of constantly increasing number of advertisements, the role of ambient marketing in the process of communication with the recipient is also increasing. Non-standard promotional activities attract more attention of the recipient and make the consumer remember a given brand better. Ambients often interact with the recipient, which favors building a bond between the brand and the consumer, which in turn affects brand management.
Przedmiotem niniejszej pracy był ambient marketing i rola jaką odgrywa w zarządzaniu marką. W pracy ukazałam wiele pojęć związanych z ambient marketingiem, jego odmianami oraz z zarządzaniem marką. Przeprowadziłam analizę raportów rynku ambientu oraz wybranych kampanii ambient marketingowych. Zbadana została również percepcja reklam ambientowych u ich odbiorców za pomocą kwestionariusza ankietowego. Analiza wykazała, że w obrębie ambient marketingu jest jeszcze dużo do zbadania, ze względu na brak jednolitych systemów mierzenia efektywności tych działań. Badanie doprowadziło do wniosku, że w dobie zwiększającej się stale ilości reklam, zwiększa się również rola ambient marketingu w procesie komunikacji z odbiorcą. Niestandardowe działania promocyjne przyciągają większą uwagę odbiorcy, i sprawiają, że konsument lepiej zapamiętuje daną markę. Ambienty często wchodzą w interakcję z odbiorcą, co sprzyja budowaniu więzi między marką a konsumentem, co w konsekwencji wpływa na zarządzanie marką.