Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Impact SARS-CoV-2 wirus on tourist business and on tourist marketing in Poland as well as attitude of consuments during the pandemy

Tytuł:
Impact SARS-CoV-2 wirus on tourist business and on tourist marketing in Poland as well as attitude of consuments during the pandemy
Wpływ wirusa SARS-CoV-2 na branżę turystyczną i marketing turystyczny w Polsce oraz postawy konsumentów w czasie pandemii
Autorzy:
Baster, Daniel
Słowa kluczowe:
Covid-19, SARS-CoV-2, tourism, marketing, pandemy, tours, transport
Covid-19, SARS-CoV-2, turystyka, marketing, pandemia, podróże, transport
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Na przestrzeni ostatnich lat branża turystyczna stanowiła bardzo prężnie rozwijający się sektor w Polsce. Niestety w związku z charakterem działania, narażony jest na wiele czynników. Przedstawiony w pracy jeden z nich to wirus SARS-CoV-2. Rozprzestrzenianie się zakażenia wywołało ogromny, negatywny wpływ na sytuację sektora turystycznego na całym świecie. Głównym celem pracy jest zobrazowanie zachowań obywateli w dobie pandemii, a także m.in. jej wpływ na ilość odbywanych oraz odwołanych podróży. W celu uzyskania rzetelnych informacji przeprowadzono badanie ankietowe na próbie liczącej ponad stu respondentów. Praca została napisana na podstawie materiałów źródłowych, dostępnej literatury z zakresu marketingu i turystyki, a także stron internetowych zawierających informacje m.in. o wprowadzonych obostrzeniach. Dzięki ankiecie można potwierdzić słuszność postawionych hipotez. Ponad 65% ankietowanych odwołało zaplanowany wyjazd, natomiast prawie połowie z nich z przyczyn od nich niezależnych odwołano podróż. Do głównych czynników powodujących zmiany planów zaliczono obawę przed zachorowaniem, obawę o zdrowie najbliższych, a także obostrzenia i restrykcje w miejscach wyjazdu i przyjazdu. Zauważono zmianę cen oraz ilości atrakcji, a także więcej osób szukało informacji w Internecie, co wymuszało zmianę dotychczasowych strategii marketingowych.

During last years tourist industry was well growing market in Poland. Unfortunately in connection to nature of this sector it is exposed on a lot of factors that can have big influence on it. In this thesis the introduced factor is SARS-CoV-2 wirus. Spread of the infection caused massive negative effect on tourist busines situation whole over the world. Main goal of this thesis is to depict citizens behaviour during pandemy. In purpose to get reliable information author conducted survey including more than one hundred respondents. Thesis was written based on references, avaliable literature inc. tourist and marketing range as well as web sites with information about implemented restrictions. Due to survey it is possibile to confirm rightness of presented hypothesis. More than 65% of the interviewee cancelled planned trip also the trip was cancelled for almost half of them and it was not their decision. Main reasons were fear of getting infection, infecting family members and restriction in trip’s destination. Big part of respondents noticed changes in prices and amount of attractions in tourist locality. More people was searching for information on web sites and it forced companies to change their marketing strategy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies