Tytuł pozycji:
Budowanie marki w oparciu o wykorzystanie marketingu tradycyjnego i internetowego
Celem pracy jest zbadanie wpływu marketingu tradycyjnego oraz internetowego na budowanie marki w oczach klientów. Szczegółowej analizie, pod kątem wad i zalet, poddano dwa rodzaje marketingu: tradycyjny i internetowy. Przybliżony został historyczny zarys koncepcji marki, jej charakterystyka i typowe funkcje dla klienta oraz producenta. Do weryfikacji hipotezy o większym wpływie marketingu internetowego na budowanie marki w oczach klientów posłużono się przeglądem literatury przedmiotu oraz metodą analizy wyników badań ankietowych przeprowadzonych na próbie 127 respondentów. Wniosek z przeprowadzonych badań potwierdził przyjętą hipotezę roboczą, jak również przybliżył perspektywę konsumentów dotyczącą stosowania przez marki wybranych narzędzi marketingu tradycyjnego oraz internetowego.
The objective of this thesis is to examine the impact of traditional and digital marketing on building a brand in the perception of customers. Due to their advantages and disadvantages, two types of marketing have been analyzed: traditional and online marketing. The historical outline of the brand, its characteristics and functions for the customers and the manufacturers were presented. To verify the hypothesis about a greater impact of internet marketing on building a brand in the perspective of customers, a review of the subject matter literature and survey data analysis, conducted on a sample of 127 respondents, were used. The conclusion from the research proved the validity of adopting the hypothesis, as well as allowed for a better understanding of the consumers' perspective on the use of selected traditional and internet marketing tools.