Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Archiwum innowacji – analiza działalności edukacyjno-artystycznej Roya Ascotta z perspektywy dydaktyki polonistycznej

Tytuł:
Archiwum innowacji – analiza działalności edukacyjno-artystycznej Roya Ascotta z perspektywy dydaktyki polonistycznej
Archive of innovation - analysis of Roy Ascotts educational and artistic activity from the perspective of didactic of Polish
Autorzy:
Możejko, Katarzyna
Słowa kluczowe:
Roy Ascott, Groundcourse, dydaktyka języka polskiego
Roy Ascott, Groundcourse, didactic of Polish
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A subject of the following thesis concerns the possibility of using "Groundcourse" - an experimental program of artistic education created by the British artist Roy Ascott – in didactic of Polish. The author traced historical events, theories and private experiences that influenced the shape of Ascott's artistic work and pedagogical activity. The work focuses on the exercises proposed within the "Groundcourse". Author uses, inter alia, the concepts of the art historian Kate Sloan and the category of trans-acts by Jacek Wachowski to describe the issues od Ascott’s artistic activities. The author confronts the ideas on the use of art in educational practices that are present in didactics at present. As a summary of these reflections, the author created a “Groundcourse”-inspired project of language and literary workshops for high school students.

Praca dotyczy możliwości wykorzystania „Groundcourse” – eksperymentalnego programu edukacji artystycznej brytyjskiego twórcy Roya Ascotta – w dydaktyce polonistycznej. Autorka prześledziła wydarzenia historyczne, teorie naukowe oraz prywatne doświadczenia Ascotta, które miały wpływ na kształt jego twórczości artystycznej i działalności pedagogicznej. Praca koncentruje się na ćwiczeniach proponowanych w obrębie „Groundcourse”. Do opisu działań artysty autorka wykorzystuje m.in. koncepcje historyczki sztuki Kate Sloan oraz kategorię transaktów Jacka Wachowskiego. Wnioski płynące z analizy, autorka konfrontuje z obecnymi na gruncie dydaktyki pomysłami na wykorzystanie sztuki w praktykach edukacyjnych. Jako podsumowanie tych refleksji autorka stworzyła zainspirowany „Groundcourse” projekt warsztatów językowo-literackich dla licealistów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies