Tytuł pozycji:
Trademark Registration through Amazon’s Brand Registry – a slippery slope to making national registers irrelevant
Ogólnym celem tego artykułu jest porównanie szczegółów procesu rejestracji, ochrony i skuteczności, jakie obecny system rejestracji znaków towarowych zapewnia właścicielom znaków towarowych w Stanach Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Chinach, zwłaszcza gdy trzeba je egzekwować za pomocą e- platforma handlowa Amazon. Bada również i porównuje je z ochroną i skutecznością zapewnianą przez prywatne nieoficjalne organy rejestracyjne, takie jak Rejestr marek Amazon, a także z ewentualnymi skutkami w odniesieniu do zasady terytorialności i wtórnego naruszenia znaku towarowego. Zastanawiamy się, czy ten prywatny rejestr działa jako dodatkowe narzędzie, czy może w rzeczywistości wyrządzić szkodę krajowym systemom znaków towarowych i właścicielom znaków towarowych. Chociaż może to nie wpłynąć na dobrze poinformowanego właściciela znaku towarowego, który może liczyć na poradę wyspecjalizowanego prawnika ds. znaków towarowych, w rzeczywistości komunikowanie korzyści lub niebezpieczeństw każdego systemu, słusznie lub nie, jest wykonywane skuteczniej przez firmy zajmujące się handlem elektronicznym, a nie organy prawne . Znaczenie Amazona w dzisiejszej gospodarce kształtuje postrzeganie społeczne i prawodawstwo.
The overall purpose of this paper is to compare the particulars of the registration process, protection, and effectiveness that the current trademark registration system provides to trademark owners in the United States, European Union and China, especially when needed to be enforced through the e-commerce platform of Amazon. It also studies and compares these with the protection and effectiveness granted by private nonofficial registration bodies such as Amazon’s Brand Registry, as well as the effects this has, if any, in regard to the principal of territoriality and secondary trademark infringement. We look to see if this private registry works as an additional tool or may in reality cause harm to national trademark systems and to trademark owners down the line. Although a well-informed trademark owner who can count with specialized trademark attorneys advice may not be affected, the reality is that communicating the benefits or dangers of each system, rightfully or not, is done more efficiently by e-commerce companies and not legal bodies. The importance Amazon has in today’s economy shapes public perception and legislation.