Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

User Experience stron internetowych drogerii na przykładzie marek Rossmann, Hebe, Pigment, Notino, Sephora i Douglas

Tytuł:
User Experience stron internetowych drogerii na przykładzie marek Rossmann, Hebe, Pigment, Notino, Sephora i Douglas
User Experience of drugstore websites on the example of Rossmann, Hebe, Pigment, Notino, Sephora and Douglas
Autorzy:
Zięcik, Aleksandra
Słowa kluczowe:
User Experience, information architecture, drugstore, website, usability testing
User Experience, architektura informacji, drogerie, strona internetowa, badanie użyteczności
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study compares the websites of online drugstores Rossmann, Hebe, Pigment, Notino, Sephora and Douglas in terms of UX. This issue was taken up due to the ubiquitous UX and interest in cosmetic drugstores. The aim of the study was to explain the concept of UX, information architecture, to examine the relationship between the quality of websites and the cross-section of the assortment of drugstore data and to check how the quality of the website influences the user's decision to return. The research was carried out using a heuristic assessment according to Nielsen's heuristics and participant observation combined with an interview. After the usability study, drugstore websites were given points on a scale of 1 to 5. Participant observation gave qualitative results for participants' opinions on selected elements of Rossmann and Sephora websites. On the basis of the results dependencies were prepared and a downward trend of the obtained points from the quality assessment in relation to the assortment was indicated.

W pracy porównano strony drogerii internetowych Rossmann, Hebe, Pigment, Notino, Sephora i Douglas pod kątem dziedziny UX. Podjęto się tej problematyki ze względu na wszechobecny UX oraz zainteresowanie drogeriami kosmetycznymi. Celem pracy było wyjaśnienie pojęcia UX, architektury informacji, zbadanie zależności między jakością stron internetowych, a przekrojem asortymentu danych drogerii oraz sprawdzenie, jak jakość witryny internetowej wpływa na decyzję powrotu użytkownika. Badania przeprowadzono za pomocą oceny heurystycznej, według heurystyk Jacoba Nielsena oraz obserwacji uczestniczącej połączonej z wywiadem. Po badaniu użyteczności, stronom internetowym danych drogeriom przyznano punkty w skali od 1 do 5. Z obserwacji uczestniczącej uzyskano wyniki jakościowe, dotyczące opinii uczestniczek na temat wybranych elementów stron internetowych Rossmann i Sephora. Na podstawie wyników sporządzono zależności i wskazano tendencję spadkową otrzymanych punktów z oceny jakości w stosunku do asortymentu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies