Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educational policy towards children and young people with disabilities

Tytuł:
Educational policy towards children and young people with disabilities
Polityka edukacyjna wobec dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami
Autorzy:
Hymczak, Wiktoria
Słowa kluczowe:
EDUKACJA – INTEGRACJA – UCZNIOWIE NIEPEŁNOSPRAWNI
EDUCATION – INTEGRATON – STUDENTS WITH DISABILITIES
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie roli polityki edukacyjnej w procesie kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami. Praca składa się z trzech rozdziałów, wstępu i podsumowania wraz z rekomendacjami. W ramach analizy licznej literatury przedstawiono funkcjonowanie polityki edukacyjnej oraz strukturę systemu oświaty w Polsce. Wszystkie cele polityki edukacyjnej, wpisują się w pojęcie integracji, która jest jedną z form kształcenia osób niepełnosprawnych. Szczególna uwaga zwrócona została na wpływ procesu integracji na przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób z niepełnosprawnościami. Przeprowadzone badania, miały na celu pokazanie opinii nauczycieli i pedagogów na temat roli oddziałów integracyjnych w procesie kształcenia i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami.

The purpose of this thesis is to present the role of educational policy in the educational process of children and youth with disabilities. The paper consists of three chapters, an introduction, and a conclusion with recommendations. The analysis of numerous pieces of literature presents the functioning of educational policy and the structure of the educational system in Poland. All the objectives of the educational policy follow the concept of integration, which is one of the forms of education for people with disabilities. Particular attention has been paid to the impact of the integration process on counteracting the social exclusion of people with disabilities. The research was designed to show teachers' and pedagogues’ opinions about the role of integrated classes in the process of education and in counteracting the social exclusion of children and young people with disabilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies